Moduł metodologiczny - stac. II stop. Pedagogika (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | |||||
380-S2-1YGKG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym, w szczególności zaś do: a) wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel do analizy badań ilościowych; b) stosowania podstawowych metod statystycznych w naukach społecznych; a) operacjonalizacji zmiennych (stosowanie wskaźników i skal); b) budowania narzędzi badawczych (głównie kwestionariuszy ankiet); c) wprowadzania i czyszczenia danych z badań ilościowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel a następnie ich przetwarzania i analizy; d) graficznego ilustrowania wyników badań; e) interpretacji podstawowych statystyk opisowych (średnia, mediana, dominanta, odchylenie standardowe); f) stosowania wybranych testów statystycznych (test t-studenta, test niezależności chi-kwadrat, test Kruskala-Wallisa); g) stosowania jednoczynnikowej analizy wariancji ANOVA; g) dbania o etyczne aspekty prowadzonych badań. |
|
||
380-S2-1YMBS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie Studentek i Studentów z założeniami filozoficznymi (ontologiczne, epistemologiczne) i metodologicznymi empirycznych badań społecznych ilościowych i jakościowych; z koncepcjami rozwoju nauki, znaczeniem paradygmatów w rozwoju nauki. |
|
||
380-S2-1YGKH |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z założeniami i specyfiką badań jakościowych; z głównymi szkołami, strategiami i metodami badań jakościowych; z mapą stanowisk i podejść metodologicznych w badaniach jakościowych. Kształtowanie umiejętności badawczych studentów w zakresie projektowania, prowadzenia badań, analizy, interpretacji i prezentacji empirycznych danych jakościowych. Przygotowanie studentów do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie planowania i realizacji jakościowych projektów badawczych. Treści przedmiotu: Specyfika badań jakościowych; Standardy etyczne w badaniach jakościowych; Przegląd głównych szkół, orientacji badawczych, strategii i metod badań jakościowych; Mapa stanowisk i podejść metodologicznych w badaniach jakościowych; Sposoby pozyskiwania materiałów empirycznych; Projektowanie badań jakościowych; Analiza i interpretacja empirycznych danych jakościowych; Raportowanie wyników badań jakościowych. |
|
||