Wilno - informatyka 1 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
400-IS1-1ALB |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie w podstawowe działy algebry liniowej jako teorii aksjomatycznej, umiejętność dowodzenia twierdzeń przy użyciu aksjomatów i poprzednio udowodnionych twierdzeń. Algebra liniowa stanowi podstawę do zrozumienia wykładów z innych działów matematyki. Celem wykładu jest osiągnięcie przez studentów znajomości materiału w zakresie przedstawianych na wykładzie treści na poziomie: · rozumienia wprowadzanych pojęć oraz treści twierdzeń i dowodów · przytaczania i analizowania odpowiednich przykładów. |
|
||
400-IS1-1ANM |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: celem przedmiotu jest wprowadzenie aparatu matematycznego z zakresu analizy niezbędnego przy studiowaniu przedmiotów kierunkowych. Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej oraz omówienie zastosowań tych pojęć. |
|
||
400-IS1-1ARS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student ma nabyć umiejętności i kompetencje projektowania prostych układów sekwencyjnych i kombinacyjnych; obliczania reprezentacji liczb całkowitych i rzeczywistych oraz wykonywania podstawowych operacji arytmetycznych na tych reprezentacjach; zapoznanie studentów z zasadami organizacji, budowy i działania systemów komputerowych, poznanie podstawowych cech architektury systemu komputerowego oraz własności współczesnych komputerów. |
|
||
400-IS1-1LTM |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Nauczyć posługiwania się prawami klasycznej logiki zdań i klasycznej logiki predykatów w celu poprawnego wyrażania myśli i prowadzenia poprawnych rozumowań. Nauczyć podstawowych pojęć i metod niezbędnych do zrozumienia bardziej zaawansowanych teorii matematycznych. Nauczyć formalnego konstruowania i modelowania obiektów matematycznych na bazie teorii mnogości oraz wskazać nawiązania do współczesnych trendów w informatyce. |
|
||
400-IS1-1ERB |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przepisami kodeksu pracy dotyczącymi obowiązków pracodawcy oraz praw i obowiązków pracownika w zakresie bhp w miejscu pracy, czynnikami oraz procesami pracy stwarzającymi szczególne zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników. Zapoznanie studentów z ergonomią jako nauką, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i wygody człowieka w miejscu pracy, a także zwiększenia produktywności, przez jak najlepsze dopasowanie narzędzi i warunków środowiska do możliwości i potrzeb człowieka. |
|
||
400-IS1-1AN1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii informatycznej. |
|
||
400-IS1-1PRS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Nauczyć podstaw i metodologii przetwarzania informacji w komputerze (reprezentacja informacji, przetwarzanie informacji na poziomie maszynowym i w językach wysokiego poziomu). Nauczyć podstaw i metodologii programowania imperatywnego, umiejętność programowania w języku C z uwzględnieniem dynamicznego zarządzania pamięcią, podprogramów, rekurencji. |
|
||
400-IS1-2PZ1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel praktyki: - Zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami zagadnień poznanych w czasie realizacji studiów. - Zapoznanie się ze specyfiką działalności i organizacją pracy informatyka. - Nabycie umiejętności współpracy w zespole. - Przygotowanie studenta do samodzielności i odpowiedzialności za powierzone mu zadania. |
|
||
400-IS1-1RMA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: celem kursu jest powtórzenie, przypomnienie i rozszerzenie podstawowych pojęć i twierdzeń matematyki w celu zastosowania ich jako narzędzia pracy informatyka. Opanowanie typowych algorytmów rozwiązywania zadań z matematyki na poziomie szkoły średniej. Wykształcenie umiejętności operowania obiektami abstrakcyjnymi. |
|
||
400-SZB1-1BI | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
400-IS1-1INF |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawami technik i technologii informatycznych, reprezentacji cyfrowej liczb całkowitych i rzeczywistych, wykonywania podstawowych operacji arytmetycznych na tych reprezentacjach, znajomość cyfrowego kodowania i przetwarzania informacji, zasady działania i budowy komputera, z podstawami systemów operacyjnych. Wymianą i przechowaniem informacji, oraz wyrobienia biegłości w obsłudze komputera (Windows, Linux, poczta, Internet). Praca z popularnymi aplikacjami użytkowymi. |
|
||
400-IS1-1WF1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wykształcenie wśród studentów potrzeby dbałości o kondycję fizyczną i zdrowie oraz wsparcie rozwoju kompetencji społecznych dotyczących współpracy grupowej. |
|
||