3L stac. I. st. studia filozofii i etyki - przedmioty fakultatywne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Filozofii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024 | |||||
500-FS1-3FCZM8 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu wielowymiarową analizę miejsca i relacji człowieka z miejscem. Omawiane będą kwestie takie jak: koncepcje miejsca, cechy miejsca, brak miejsca i nie-miejsca, zamieszkiwanie, mieszkańcy i goście/obcy w miejscu/ w domu i inne. Omawiając relacje człowieka w i z miejscem przyjrzymy się m. in. znaczeniu i doświadczaniu miejsca, przywiązaniu do miejsca i na roli jaką tutaj odgrywają nowe technologie. Analizując znaczenie i relacje człowieka z miejscem szczególnie skupimy się na mobilności ale i niemobilność, związku /przywiązaniu migranta do miejsca, z którego wyjechał i do którego przyjechał oraz do którego powrócił. Skupimy się też na analizie przestrzeni np miejskiej, koncentracji, segregacji, dzielnicach biednych/bogatych, migranckich/„tubylczych” i.in. Przedmiot prowadzony jest w formie konwersatorium w oparciu o wybrane pozycje z literatury. |
|
|||
500-FS1-3FFG6 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
500-FS1-3FKI7 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu jest refleksja nad problemem kultury indywidualizmu i jego współczesnymi reinterpretacjami. W ramach przedmiotu podjęta zostanie analiza tego, w jaki sposób elementy charakterystyczne dla postfordowskiej gospodarki (np. technologia, kreatywność, samorealizacja) kształtują organizację życia jednostki i przekształcają kolejne sfery życia w obiekt zarządzania i twórczej troski o siebie (m.in. ciało, podmiotowość, emocje). |
|
|||
500-FS1-3FMAS5 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć studenci poznają problematykę związaną z refleksją nad współczesnym muzealnictwem związana z paradygmatem krytycznych studiów muzealnych w kontekście społecznej roli i znaczenia placówek muzealnych. Zakres tematów obejmować będzie następujące zagadnienia: Spory o definicję muzeum Muzeum krytyczne Obiekt muzealny i jego znaczenie Ekspozycja muzealna jako sposób komunikacji Muzeum w otoczeniu społecznym Muzealne narracje o przeszłości Trudne tematy w muzeach Zwrot edukacyjny w instytucjach muzealnych Współczesne muzeum: miejsce nauki czy rozrywki? Muzeum partycypacyjne Muzea w zmieniającej się rzeczywistości społecznej W trakcie kursu Studenci wezmą udział w wizytach studyjnych w wybranych oddziałach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, Muzeum Pamięci Sybiru oraz Muzeum Wojska |
|
|||
500-FS1-2FPWZ4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
500-FS1-2FPWB3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
500-FS1-2FWPR1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Barbara Skarga pisała, że „zapanował kryzys wyobraźni”. Podczas zajęć zastanowimy się nad tym, czy antropocen – epoka, w której człowiek wywiera wpływ na życie (na) Ziemi na bezprecedensową skalę – pobudza naszą wyobraźnię do działania i wyciąga ją z zapaści, czy wprost przeciwnie – pogłębia jej kryzys. Jak wyobrażamy sobie samych siebie i nasze relacje ze światem dziś? Jak mierzymy się z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi? Jak i czy wyobrażamy sobie naszą przyszłość? Czym owa przyszłość może się stać? Na pytania te odpowiedzi poszukamy u dzisiejszych utopistów, pisarek science fiction, cyborgów i transhumanistów oraz posthumanistek. |
|
|||