Wykaz literatury podstawowej
i uzupełniającej Literatura podstawowa:
• Cudowska A.: Nierówności społeczne w globalizującym się świecie. Wybrane zagadnienia. W: Człowiek w obliczu wykluczenia i marginalizacji społecznej. Wokół zagadnień teoretycznych. Pod red. K. Białobrzeskiej, S. Kawuli. Toruń 2006
• Cudowska A.: Teoria służby społecznej w świecie globalnych nierówności. W: Przemiany w kształceniu pedagogów. Pod red. A. Krajewskiej. Olecko 2010
• Bowkett S.: Wyobraź sobie, że...: ćwiczenia rozwijające twór-cze myślenie uczniów. Warszawa 2000
• Fritz J., Fleming I.: Zabawy na współpracę. Kielce, 1999
• Handford O., Karolak W.: Bajka w twórczym rozwoju i arte-terapii. Łódź 2009
• Jąder M.: Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię. Kraków 2005
• Michalec K.: Malujemy palcami. Warszawa 2011
• Stegemann T, Hitzeler M., Blotevogel M.: Arteterapie dla dzieci i młodzieży: muzykoterapia, choreoterapia, terapia sztuką. Gdańsk 2015
• Stańko-Kaczmarek M.: Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej. Warszawa, 2013
• Zalewski M.: Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym : program rewalidacji indywidualnej. Toruń, 2011
• Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o Działalności Pożytku Publicznego i o Wolontariacie. (Dz. U. Nr 96, poz. 873)
• Najnowsze raporty Stowarzyszenia KLON/JAWOR („Wolontariat, filantropia i 1%” oraz „Podstawowe fakty o organiza-cjach pozarządowych”) dostępne na stronie http://civicpedia.ngo.pl
Literatura uzupełniająca:
• Caselman T., Kimberly Hilli K.: Praca terapeutyczna z rodzi-nami: kreatywne zajęcia dla różnorodnych struktur rodziny. Warszawa 2014
• Erkert A.: Zabawy dla odreagowania agresji. Kielce 2009
• Krzyżewska J.: Aktywizujące metody i techniki w edukacji. Suwałki 2000
• Lasocik Z.: Kilka uwag o roli organizacji pozarządowych w państwie demokratycznym. Warszawa, 1994
• Niewola D.: Zabawy integracyjne i nie tylko. Kraków 2013
• Plummer D. M.: Jak kształtować umiejętności społeczne: gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu. War-szawa 2010
• Reddy L. A.: Rozwijanie umiejętności społecznych dziec-ka: interwencje przez zabawę. Warszawa 2015
• Szczepanik R., Jaros A.: Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym. Łódź 2016
• Zawojska K.D., Buczyńska N.: Skrzynia pełna różności – metody rozwijające twórcze myślenie u dzieci i młodzieży. Białystok 2002
|