Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacja na rynku globalnym. Teoria i praktyka, CH Beck, Warszawa 2011.
Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Patrzałek W., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 263-264.
Literatura uzupełniająca:
Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, s. 218-220.
|
Efekty uczenia się: |
M1_W03 zna zależności między uczestnikami stosunków
międzynarodowych, w szczególności w sferze obrotu
towarowego i przepływu czynników produkcji (gospodarki
krajowe, organizacje, korporacje) S1A_W03
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin końcowy w formie testu uwzględniający materiał z zajęć w formie tradycyjnej i e-learningowej.
Zaliczenie zajęć w formie e-learnignu na podstawie zamieszczonych testów na platformie. Zaliczenie tych testów jest podstawą podejścia do egzaminu końcowego.
Test uznaje się za zaliczony jeżeli student zdobył min. 51% punktów możliwych do uzyskania.
|
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Specyfika przedsiębiorstwa i rynku globalnego.
2. Globalizacja jako wyznacznik działań strategicznych. Droga od przedsiębiorstwa krajowego do globalnego.
3. Ekonomiczne podstawy podejmowania decyzji przez przedsiębiorstwo na rynku globalnym.
4. Etyczny i społeczny kontekst działalności globalnego przedsiębiorstwa.
5.Oferta globalna a zachowania konsumentów w świetle procesów globalizacji.
6. Komunikacja i negocjacje z partnerami zagranicznymi.
7. Konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku globalnym.
8. Rola i kompetencje menadżera globalnego.
9. Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie globalnym.
10.Zarządzanie informacją na globalnym rynku.
11. Tworzenie strategii globalnych. Rodzaje strategii konkurowania.
12. Strategie globalnych przedsiębiorstw w praktyce - przykłady i analiza.
|