Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Miedziński B., Podstawy zarządzania projektami, Wydawnictwo Jański, Warszawa 2012
2. Lock D., Podstawy zarządzania projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009
3. Podręcznik – Zarządzanie cyklem projektu, Komisja Europejska biuro współpracy EUROPAID, MGiP, Warszawa 2004
4. Redlarski K., Podstawy metodyki zarządzania projektami w ujęciu klasycznym, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2016.
5. Trocki M.,(red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2012
Literatura uzupełniająca:
1. Domiter, M., Marciszewska A., Zarządzanie projektami unijnymi. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2013
2. Musioł-Urbańczyk A., Kompetencje kierownika projektu i możliwości ich kształtowania, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010
Literatura anglojęzyczna:
1. A guide to the project management body of knowledge, PMBOK Guide, Newtown Square: Project Management Institute, cop. 2013
2. Samuel J. Mantel, Jr. [et al.]., Project Management in Practice, 4th ed., Hoboken, NJ: Wiley, 2011
|
Efekty uczenia się: |
1. 3ZPR_W05 - Student ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku struktur gospodarczych i prawnych oraz zasad ich funkcjonowania (PS_W05) - projekt, e-learning
2.3ZPR_U02 - Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk w zakresie ekonomii i praw (PS_U02) - projekt i/lub aktywność na zajęciach, e-learning
3. 3ZPR_U09 - Student potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu nauk ekonomicznych i prawnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac (PS_U09) - - projekt i/lub aktywność na zajęciach
4. 3ZPR_K02 - Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (PS_K02) - projekt i/lub aktywność na zajęciach
5. 3ZPR_K05 - Student jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne (PS_K05) - - projekt i/lub aktywność na zajęciach
|
Metody i kryteria oceniania: |
Część przedmiotu realizowana w formie stacjonarnej:
• ćwiczenia: system punktowy zaliczania obejmujący: projekt pisemny (zaliczenie na ocenę);
Część przedmiotu realizowana w formie e-zajęć:
• ćwiczenia - system punktowy – wykonanie aktywności z wykorzystaniem platformy edukacyjnej (test - 20 pkt ), zaliczenie na ocenę
Suma: 100 %, w tym: 51-60%=3.0, 61-70%=3.5; 71-80%=4.0; 81-90%=4.5; 91-100%=5.0
Ocena końcowa: średnia ważona : 70% część stacjonarna, 30% część on-line. Osoby wyróżniające się aktywnością na zajęciach, w tym przygotowaniem teoretycznym z przedmiotu- pół stopnia w górę.
|
Zakres tematów: |
1. Projekty w organizacji (cechy, rodzaje).
2. Zarządzanie projektami. Cykl życia projektu.
3. Wybrane metodologie zarządzania projektami. cz. on-line 2h + cz. stacjonarna
4. Inicjowanie i definiowanie projektu (środowisko projektowe, interesariusze, problemy, cele projektowe).
5. Wybrane metody definiowania projektu - matryca logiczna.
6. Planowanie w ramach projektu (struktura, terminy, zasoby). Wykonawstwo projektu.
7. Budżetowanie projektu.
8. Wybrane zagadnienia przekrojowe zarządzania projektami.- cz. on-line 2h + cz. stacjonarna
9. Kierownik projektu. Organizowanie zespołu projektowego. - cz. on-line 2h
10. Monitoring, kontrola i ewaluacja. Zamknięcie projektu. - cz. on-line 2h
|