Literatura: |
1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.
5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad borders, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.
7. Rakesh Mohan Joshi, International marketing, Oxford : University Press, cop. 2014.
8. Daniel W. Baack, Eric G. Harris, Donald Baack, International marketing, Sage, cop. Los Angeles2013
9. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
10. J. Schroeder (red.), Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.
|
Zakres tematów: |
1. Marketing krajowy a marketing międzynarodowy.
2. Uwarunkowania podejmowania działań na rynkach międzynarodowych.
3. Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
4. Otoczenie przedsiębiorstw a wybór strategii na rynkach międzynarodowych.
5. Międzynarodowe badania marketingowe.
6. Segmentacja na rynkach międzynarodowych.
7. Strategia międzynarodowego produktu.
8. Strategie cenowe na rynkach międzynarodowych.
9. Budowanie kanałów dystrybucji na rynkach zagranicznych.
10. Promocja na rynkach zagranicznych.
11. Organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwie.
|