Literatura: |
1. John Bank, Zarządzanie przez jakość, Geberthner i Ska, Wrsazwa 1996
2. Jens J.Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2000
3. Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005
4. Denis Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002
5. Jan Myszewski, Po prostu jakość, Podręcznik zarządzania jakością, Wyd. WSiP, Warszawa 2005
Sławomir Wawak, Zarządzanie jakością. teoria i praktyka, Wyd. Helion 2005
|
Efekty uczenia się: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej, a także poznanie praktycznych zasad zarządzania jakością.
W 01 Posiada wiedzę o relacjach zachodzących pomiędzy firmą jej dostawcami oraz klientami w zakresie zapewnienia jakości Z1_W04
W 02 Posiada o zasadach zarządzania jakością, w szczególności z punktu widzenia podejścia procesowego Z1_W09
U 01 Potrafi analizować przebieg procesów organizacyjnych pod kątem zapewnienia jakości Z_U01
U 02 Potrafi analizować i interpretować zjawiska zachodzące w organizacji i jej otoczeniu za pomocą wybranych narzędzi zarządzania jakością Z_U06
K 01 Potrafi pracować nad rozwiązywaniem problemów z zakresu jakości z wykorzystaniem wybranych grupowych technik rozwiązywania problemów Z_K02
Efekty W 01, W 02 weryfikowane za pomocą egzaminu
Efekty U 01, U 02, K01 weryfikowane za pomocą studiów przypadku
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny w czasie rzeczywistym w formie zdalnej przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość.
ocena dostateczna (3) – 51-60%
ocena dostateczna plus (3+) – 61-70%
ocena dobra (4) – 71-80%
ocena dobra plus (4+) – 81-90%
ocena bardzo dobra (5) – 91-100%.
|
Zakres tematów: |
1. Istota jakości
2. Koncepcje i zasady zarządzania jakością
3. Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM)
4. Systemy jakości ISO 9000
5. Zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem
6. Normy branżowe
7. Narzędzia zarządzania przez jakość
8. Koszty jakości
9. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA)
10. Kaizen filozofia ciągłego doskonalenia jakości
|