Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie jakością 0300-ZS1-3ZJK
Wykład (WYK) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. John Bank, Zarządzanie przez jakość, Geberthner i Ska, Wrsazwa 1996

2. Jens J.Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2000

3. Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005

4. Denis Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002

5. Jan Myszewski, Po prostu jakość, Podręcznik zarządzania jakością, Wyd. WSiP, Warszawa 2005

Sławomir Wawak, Zarządzanie jakością. teoria i praktyka, Wyd. Helion 2005

Efekty uczenia się:

Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej, a także poznanie praktycznych zasad zarządzania jakością.

W 01 Posiada wiedzę o relacjach zachodzących pomiędzy firmą jej dostawcami oraz klientami w zakresie zapewnienia jakości Z1_W04

W 02 Posiada o zasadach zarządzania jakością, w szczególności z punktu widzenia podejścia procesowego Z1_W09

U 01 Potrafi analizować przebieg procesów organizacyjnych pod kątem zapewnienia jakości Z_U01

U 02 Potrafi analizować i interpretować zjawiska zachodzące w organizacji i jej otoczeniu za pomocą wybranych narzędzi zarządzania jakością Z_U06

K 01 Potrafi pracować nad rozwiązywaniem problemów z zakresu jakości z wykorzystaniem wybranych grupowych technik rozwiązywania problemów Z_K02

Efekty W 01, W 02 weryfikowane za pomocą egzaminu

Efekty U 01, U 02, K01 weryfikowane za pomocą studiów przypadku

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny w czasie rzeczywistym w formie zdalnej przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość.

ocena dostateczna (3) – 51-60%

ocena dostateczna plus (3+) – 61-70%

ocena dobra (4) – 71-80%

ocena dobra plus (4+) – 81-90%

ocena bardzo dobra (5) – 91-100%.

Zakres tematów:

1. Istota jakości

2. Koncepcje i zasady zarządzania jakością

3. Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM)

4. Systemy jakości ISO 9000

5. Zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem

6. Normy branżowe

7. Narzędzia zarządzania przez jakość

8. Koszty jakości

9. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA)

10. Kaizen filozofia ciągłego doskonalenia jakości

Metody dydaktyczne:

- zajęcia zdalne w czasie rzeczywistym

- e-learning

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Karina Sachpazidu 60/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)