Literatura: |
Bęza S., Niemiecki w ekonomii i biznesie, Blickpunkt Wirtschaft. Wydanie II zmienione, Poltext, 2016
Cieślak-Polkowska D. W biznesie po niemiecku? Żaden Problem, Poltext, 2015
Kienzler I., Niemiecki w pracy i w biznesie. Wzory pism. Niezbędnik menadżera, handlowca, asystentki. CV, list motywacyjny, umowy, dokumenty, gotowe przykłady, najważniejsze zwroty i wyrażenia., Lingo, 2013
Wzory listów niemieckich, Duden, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2005
Ganczar, M., Rogowska B., Prawo, język niemiecki. Ćwiczenia i słownictwo specjalistyczne, Hueber, 2009
Koithan U., Schmitz H., Sieber T., Sonntag R., Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch mit DVD B2., Klett, Stuttgart 2016
|
Efekty uczenia się: |
1. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. prezentacje, referaty) i prac pisemnych (np. streszczenie tekstu specjalistycznego) w języku obcym.
E2_U01/ANG_U01
E2_U02/ANG_U02
2. Potrafi aktywnie pracować w grupie, np. biorąc czynny udział w dyskusjach oraz dokonując ich podsumowania.
E2_K01/ANG_K01
3. Posługuje się językiem obcym w zakresie ekonomii na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2 lub wyższego Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego E2_U03/ANG_03
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prezentacji i / lub pracy pisemnej.
Testy cząstkowe i / lub semestralne.
Testy uważa się za zaliczone, jeśli student uzyska minimum 50% poprawnych odpowiedzi.
Prace pisemne oceniane będą w z zależności od stopnia złożoności danego tekstu.
Liczba dopuszczalnych nieobecności: 1 w semestrze
|
Zakres tematów: |
1. Gospodarka - jej zadania i gałęzie.
2. Istota i zadania przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa w Niemczech.
3. Ekonomie i ekologia, Energia odnawialna.
4. Formy dochodu. Innowacyjny sposób na zysk: Homeshopping
6. Bezrobotna młodzież w Europie.
7. Zalety i wady globalizacji. Strefa Euro.
8. Szara strefa i piractwo produktów markowych.
9. Przeszkody kulturowe.
|
Metody dydaktyczne: |
Na zajęciach ćwiczone są wszystkie sprawności językowe, ze szczególnym uwzględnieniem czytania/streszczania tekstów o tematyce ekonomicznej, przyswajania fachowego słownictwa i rozmowy z jego użyciem.
Praca z całą grupa, praca w parach i małych grupach, indywidualna praca studenta.
|