Literatura: |
„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011,
„Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ;
„Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ;
„Le vocabulaire”, Sabrinelle Bédrane, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ;
„S’exprimer avec logique”, Anne-Simone Dufief, coll. Profil pratique, Hatier, 1995 ;
„Les méthodes du français”, D. Labouret, A. Meunier, Bordas, 1994 ;
„Production écrite niveaux C1/C2”, M. Causa, B. Mègre, Didier, 2008 ;
„Production écrite niveaux B1/B2”, D. Dupleix, B. Mègre, Didier, 2007 ;
„Le dico français/français”, Ph. Vandel, éd. J.-C. Lattès, 1993
„Guide d’expression écrite française à l’usage des étudiants polonais”, A. Lauga, F. Michelet, UAM, 2003 ;
« ORTHOGRAPHE, GRAMMAIRE, CONJUGAISON », F. Brunel et A. Valette, Armand Colin, 1993 ;
300 dictées progressives commentéesM. Grevisse, Duclot, 1982 ;Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de perfectionnement, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Kraków 1999..
Artykuły z prasy francuskiej, np. Le Point, Le Nouvel Observate
|
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego). K_W09, K_W10, K_W11
2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. K_W13
3.Student potrafi zredagować syntezę i dysertację. K_U06
K_U07, K_U08, K_U09, K_U13
4.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne. K_U01, K_U06, K_U08
5. Student potrafi zastosować właściwy styl i rejestr wypowiedzi dla danego typu tekstu. K_U08, K_U11, K_U12
6.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi. K_U07, K_U13
7.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne. K_U06
8.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe… K_U07, K_U08, K_U09, K_U12, K_U13
9.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu K_K02
10.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności K_K03, K_K07, K_K08
Sposoby weryfikacji: testy pisemne, ocena aktywności na zajęciach, zaliczenie pisemne na ocenę
|