Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy edukacji teatralnej 380-DS5-2IAZ
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1.M.Braun,Gry codzienne i pozacodzienne....o komunikacyjnych aspektach aktorstwa, Kraków 2012,

2. B.Ciecierska-Zajdel, Trening głosu,Warszawa 2012

3. A. Bielańska, Teatr, który leczy, Kraków 2002

4. W. Sierpiński, Poradnik młodego recytatora, Warszawa2004

5. B. Wieczorkiewicz, Sztuka mówienia, Warszawa 1985

6. B. Toczyska, Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk 2004

7. B. Toczyska, Dotkliwa artykulacja, Gdańsk 2011 www.recytacja.art.pl

8. A.Siedlecki, Sekrety techniki aktorskiej. Jak uczyć?, Rzeszów 2007

9.J. Limon, Między niebem a sceną. Przestrzeń i czas w teatrze, Gdańsk 2002, rozdz. Znaki czasu.

10. E. Csató, O „grze z dystansem”, w: Wprowadzenie do nauki o teatrze, wyb. i oprac. J. Degler, t. 2, Wrocław 1976.

11. Sławomira Świątka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze, Łódź 2003, wykład czwarty.

12. B.Wieczorkiewicz, Sztuka mówienia, Warszawa 1985

13. Ch. Balme, Wprowadzenie do nauki o teatrze, Warszawa 2002

14. E. W. Rothenbuhler, Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, Kraków 2003, rozdz. Rytuały polityczne, retoryczne i obywatelskie.

Efekty uczenia się:

Absolwent:

KA7_WG9 - Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci

KA7_WG11 - Ma wiedzę dotyczących różnych dziedzin wiedzy zapewniającą konstruktywne jej wykorzystanie w edukacji dziecka

KA7_UO1 - Rozwija kompetencje kluczowe dzieci/uczniów, a szczególnie kreatywność innowacyjność i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów

KA7_UO5 - Skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabawy

KA7_KO1 - Projektuje i wdraża działania innowacyjne

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę składają się obecność studenta na zajęciach, jego aktywność i zaangażowanie oraz realizacja końcowego projektu

Zakres tematów:

1.Ćwiczenie doskonalące artykulację czyli rozgrzewka artykulacyjna. Wyrazy, zwroty i zdania ze zbitkami spółgłoskowymi .

2.Rozgrzewka (kontynuacja), ćwiczenia oddechowe i sprawnościowe.

3. Rozgrzewka (kontynuacja), etiuda aktorska z przedmiotem – inscenizacja przysłowia.

4. Rozgrzewka (kontynuacja), etiuda aktorska z przedmiotem - adaptacja sceniczna baśni.

5. Rozgrzewka (kontynuacja), zasady pracy scenicznej nad tekstem.

6. Rozgrzewka (kontynuacja), interpretacja aktorska wiersza

7. Rozgrzewka (kontynuacja),monolog zaangażowany.

8. Rozgrzewka (kontynuacja) przemawianie na forum publicznym.

9. Rozgrzewka (kontynuacja), czytanie dramatu.

10. Zaliczenie publiczne.

Metody dydaktyczne:

Wykład,prezentacja przed publicznością, gry dyskusyjne, dyskusja wielokrotna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
6 co drugi piątek (nieparzyste), 12:00 - 13:30, sala C1.2
Mariola Wojtkiewicz 20/ szczegóły
7 co drugi piątek (parzyste), 12:00 - 13:30, sala C1.2
Mariola Wojtkiewicz 17/ szczegóły
8 co drugi piątek (nieparzyste), 13:45 - 15:15, sala C1.2
Mariola Wojtkiewicz 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.