Pisanie akademickie 350-HS1-1PIA
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Bielec Ewa, Janusz, Podręcznik do pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000. Domańska E., Mikrohistorie, Poznań 2005. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. Hartley J., Academic Writing and Publishing. A practical Handbook, Routledge 2008. Kamień J., Podręcznik Autora, Gdańsk 2015. Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka , Łódź 1978. Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005. Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004, s. 253-254 (hasło: “opracowania historyczne”). Materiał ćwiczeniowy: wybrane artykuły, sprawozdania naukowe i recenzje z “Przeglądu Historycznego”, „Przeszłości Demograficznej Polski”, “Odrodzenia i Reformacji w Polsce” |
||
Efekty uczenia się: |
KP6_WG6 zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji; rozumie ich przydatność w badaniach historycznych KP6_WG7 rozumie podstawową terminologię fachową nauk historycznych w przynajmniej jednym języku nowożytnym KP6_WG10 ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk historycznych KP6_WG11 zna podstawowe metody badawcze i narzędzia warsztatu historyka oraz podstawowe metody upowszechniania wiedzy historycznej KP6_WK6 rozpoznaje i zna różnice w ujęciach historiograficznych w różnych okresach czasu i kontekstach KP6_UW2 potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać wiedzę teoretyczną właściwą dla studiów do opisu podstawowych problemów historycznych, ekonomicznych, politycznych i kulturowych KP6_UW3 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł KP6_UW5 potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i podstawowe umiejętności zbierania i analizy źródeł w badaniu historii KP6_UW8 potrafi rozpoznać i ocenić wartość wytworów kultury oraz określić ich walory KP6_UK3 potrafi obsługiwać na poziomie podstawowym programy biurowe i wykorzystywać je do przygotowywania prac pisemnych KP6_UK5 potrafi kompetentnie wypowiadać się publicznie na temat KP6_UK6 potrafi sporządzić wypowiedź na piśmie dotyczącą wskazanej problematyki KP6_UO1 uczestniczy w wykonywaniu zadań przydzielonych zespołom w trakcie zajęć na uczelni KP6_KK1 ma krytyczną świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji KP6_KR1 stosuje w praktyce zasady etyczne KP6_KR2 rozumie wartość pluralizmu i tolerancji KP6_KR3 uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane różnym podłożem narodowym i kulturowym |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia, obok aktywności na zajęciach, jest napisanie recenzji oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego |
||
Zakres tematów: |
1. Organizacja procesu zbierania i porządkowania informacji z literatury i źródeł 2.-3. Praca dyplomowa: zasady konstrukcji, tworzenie przypisów i bibliografii 4.-6. Artykuł naukowy: zasady konstrukcji; lektura przykładowych artykułów naukowych i omówienie ich wad i zalet; konspekt artykułu naukowego 7-8. Recenzja jako forma pisarstwa historycznego: zasady konstrukcji, lektura przykładowych recenzji; konspekt recenzji wybranej publikacji naukowej 9. Sprawozdanie naukowe: zasady konstrukcji; lektura przykładowych sprawozdań; konspekt sprawozdania naukowego 10. Esej historyczny: lektura przykładowych esejów, omówienie 11-13. Sposoby prezentacji wyników badań historycznych: prezentacja w Power Point oraz plakat naukowy; zasady konstrukcji prezentacji i wystąpienia naukowego; prezentacje studentów 14. Etyka pracy naukowej historyka |
||
Metody dydaktyczne: |
warsztaty grupowe, prace indywidualne studentów (pisemne), studium przypadku |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Elżbieta Bagińska | 19/ |
szczegóły![]() |
2 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Krzysztof Boroda, Marzena Liedke | 16/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.