Język obcy - niemiecki cz.1 380-OS1-1JNI1
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 2: , Cornelsen https://www.dw.com/pl/start/s-11394 https://www.dw.com/pl/lockdown-w-niemczech-apele-o-otwarcie/a-56658735 Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 |
||
Efekty uczenia się: |
Student: - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4), - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań; potrafi sformułować wnioski i zaprezentować wyniki (KA6_UW5), - ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (KA6_UK2) - ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1) - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupy, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3) Weryfikacja efektów kształcenia: ocena ćwiczeń praktycznych, ocena efektów pracy zespołowej, ocena udziału w dyskusji na zajęciach, przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena pracy pisemnej na zadany temat przygotowywanej w ramach pracy własnej studenta, ocena wypowiedzi ustnej studenta. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po pierwszym semestrze. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z prac pisemnych (testów i prac domowych), a także pozytywna ocena aktywności podczas zajęć. Punktacja, skala ocen: 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) |
||
Zakres tematów: |
1, Kariera zawodowa , konieczność uczenia się przez całe życie. Umiejętności i cechy charakteru predestynujące do wykonywania określonych zawodów. Kompetencje społeczne. 2. Funkcje mediów w życiu współczesnego człowieka. Zalety i wady internetu, 3. Hobby i zainteresowania. Organizowanie wolnego czasu. Pozytywny i destrukcyjny wpływ stresu na psychikę i zdrowie człowieka. 4. Zmiany ról męskich i kobiecych. Obowiązki w rodzinie. 5. Pieniądz i jego rola we współczesnym świecie. Bieda i bogactwo. Problem nędzy i bezrobocia.Pomoc najuboższym |
||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, z wykorzystaniem materiałów oferowanych przez internet: stron internetowych, vlogów ćwiczeń online, wykładów, przemówień |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 19:00 - 20:30,
sala ##### |
Barbara Poskrobko | 1/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.