1. Rozwijanie kompetencji dzieci w zakresie rozumienia i tworzenia informacji - wprowadzanie dzieci w piśmienność (komunikowanie się w mowie i piśmie, formy rozwoju mowy i myślenia, wprowadzanie dzieci w piśmienność, umiejętność czytania i gotowość do pisania oraz prawidłowego rozumienia informacji pisemnej)
2. Rozwijanie kompetencji matematycznych (wprowadzanie dzieci w przestrzeń matematyczną, wspomaganie intuicji matematycznych, matematyka sensoryczna, orientacja przestrzenna i porozumiewanie się z innymi, rytmy, kompensacje i przekształcenia, kształtowanie umiejętności liczenia oraz dodawania i odejmowania, kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania, pomiar długości, klasyfikowanie, waga i sens ważenia, mierzenie płynów, intuicje geometryczne, konstruowanie gier przez dzieci i granie, zapisywanie czynności matematycznych, układanie i rozwiązywanie zadań z treścią (6 latki).
3. Rozwijanie kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii (wykorzystywanie i stosowanie wiedzy oraz sposobów objaśniających świat przyrody -eksperymentowanie, obserwowanie zjawisk, majsterkowanie, powtarzanie procedur i instrukcji oraz weryfikowanie wiedzy i odnoszenie jej do sytuacji znanych dzieciom, tj.: prowadzenie obserwacji zjawisk atmosferycznych, przyrodniczych, prowadzenie kalendarza pogody, prowadzenie hodowli czasowych i całorocznych w sali i w ogrodzie przedszkolnym, zabawy badawcze, zabawy z wykorzystaniem bezpiecznych narzędzi (kącik majsterkowicza), działania eksperymentalno-doświadczalne (poznawanie podstawowych praw fizycznych, chemicznych), plastyczne, przestrzenne.