Literatura: |
Cichońska M, Maciąg D(red.) Spoleczne i Zdrowotne uwarunkowania promocji zdrowia, Ostrowiec Świętokrzyski, 2014.
Goldman J,Wojtaś J (red.) Społeczne i medyczne konteksty funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, Legnica, 2015.
Halik J., Starzy ludzie w Polsce : społeczne i zdrowotne skutki starzenia się społeczeństw, Warszawa, 2002.
Popielski K, Skrzypek M., Albińska E., Zdrowie i choroba w kontekście psychospołecznym, Lublin, 2015.
Radwan-Pragłowski J.,Społeczne dzieje pomocy człowiekowi, od filantropii greckiej do pracy socjalnej, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, 1998.
|
Efekty uczenia się: |
KA6_WG4, jest wyposażony w wiedzę na temat możliwości i ograniczeń rozwojowych
człowieka w świetle teorii naukowych
KA6_WG5, ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur, więzi społecznych i
instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjami
KA6_WK8,zna zasady bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu nauki i pracy oraz wie o istocie dbania o kondycję fizyczną
KA6_UW1
potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożenia zdrowia psychicznego, fizycznego
i udzielać pomocy w formie poradnictwa, kierowania do właściwych,
kompetentnych osób i instytucji
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest:
- uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium;
- znajomość wybranych fragmentów lektur podstawowych
- aktywność (max 2 punkty do otrzymania za aktywność)
-praca grupowa na wybrane tematy na zajęciach
Ocenę końcową warunkuje ilość punktów uzyskanych z kolokwium+ aktywność .
Kolokwium zaliczeniowe będzie się składać z pytań,zamkniętych i półotwartych. Student musi uzyskać łącznie 51% punktów z kolokwium zaliczeniowego.
Dopuszczalna liczba godzin nieobecności studenta na zajęciach, która nie wymaga zaliczenia podczas indywidualnych konsultacji oraz nie wpływa na ocenę końcową z ćwiczeń to jedne ćwiczenia
|