Język niemiecki cz 1 330-EN1-2GER1
Lektorat (LEK)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 18 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
DaF im Unternehmen, A 1, wyd. Klett studio d, A 1, wyd. Cornelsen DaF kompakt, A 1, wyd. Klett |
||
Efekty uczenia się: |
(E1_U11/GER_UO1) (E1_U11, E1_U10/GER_UO1, GER_U02) (E1_K02/GER_K01) weryfikacja efektów: prace kontrolne sprawdzające bieżące postępy; uczestnictwo w zajęciach i aktywny udział w zadaniach grupowych; opracowanie zadań z prac domowych, ich prezentacja podczas zajęć oraz indywidualne przygotowanie zadań projektowych i prezentowanie ich efektów na forum grupy |
||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę na podstawie: 1. ocen z testów i prac kontrolnych, wypowiedzi pisemnych i ustnych. 2. aktywnego udziału w zajęciach 3. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe nieobecności student zalicza ustnie podczas konsultacji. (w roku ak. 2020/21 przez blackboard) 4. prezentacja prac projektowych 5. W roku akademickim 2020/2021 nauczanie zdalne na platformie blackboard collaborate ultra iw związku z tym zaliczenie prac domowych, krótkich form testowych oraz prezentacji przez blackboard. |
||
Zakres tematów: |
Podstawowe informacje dot. fonetyki ; praktyczne ćwiczenia z zakresu poprawnej wymowy. Podstawowe informacje dot. ortografii. Przedstawianie się i poznawanie.; podstawowe informacje personalne. Funkcjonowanie pracownika w firmie. Informacje na karcie wizytowej. Zawody w biurze/ banku/ administracji. Liczebniki i ich zastosowanie ( nr telefonu, adres, dane bankowe, dane statystyczne itd.) Dzień pracy w biurze, moje miejsce pracy, przedmioty i narzędzia na moim biurku. Nowy pracownik w firmie- wprowadzenie pracownika w życie biurowe, zapoznanie z kolegami, przedstawienie zadań i obowiązków Prowadzenie korespondencji mailowej. 1. Podstawowa wiedza ogólna o krajach niemieckojęzycznych. 2. Przedstawić siebie i kogoś / praktykant, pracownik w firmie, podać numer telefonu, przeliterować dane osobowe. 3. Rozumieć wizytówki służbowe: dane osobowe, dane firmy, zawód, sposób skontaktowania się. 4. Rozumieć polecenia w czasie zajęć i reagować na nie werbalnie i niewerbalnie. 5. Działy i ich funkcja w przedsiębiorstwie, stanowiska w firmie. 6. W dziale kadr: wypełnić formularz, podać w rozmowie niezbędne dane. 7. Prywatne maile o nowym miejscu pracy i nowych kolegach z pracy (rozumieć i napisać prostą odpowiedź przy pomocy gotowych wyrażeń). 8. Pochodzenie, języki, pozdrowienia formalne i nieformalne w różnych sytuacjach - normy kulturowe. |
||
Metody dydaktyczne: |
Praca z całą grupą, w parach i w grupach, indywidualna praca studenta. Od 12.03.2020 nauczanie zdalne przy pomocy platformy blackboard collaborate ultra, w związku z tym zaliczenie prac domowych, krótkich form testowych oraz prezentacji następuje przez blackboard. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Dorota Żmudzka | 25/ |
szczegóły![]() |
2 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Barbara Poskrobko | 28/ |
szczegóły![]() |
3 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Dorota Żmudzka | 23/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.