Wybrane aspekty twórczości dziecięcej 380-S1-2XJCJ
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Bowkett S.: Wyobraź sobie, że...: ćwiczenia rozwijające twór-cze myślenie uczniów. Warszawa 2000 • Fritz J., Fleming I.: Zabawy na współpracę. Kielce, 1999 • Handford O., Karolak W.: Bajka w twórczym rozwoju i arte-terapii. Łódź 2009 • Jąder M.: Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię. Kra-ków 2005 • Michalec K.: Malujemy palcami. Warszawa 2011 • Stegemann T, Hitzeler M., Blotevogel M.: Arteterapie dla dzieci i młodzieży: muzykoterapia, choreoterapia, terapia sztuką. Gdańsk 2015 |
||
Efekty uczenia się: |
student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych (sposób weryfikacji: projekt zespołowy) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbywa się w sposób ciągły na podstawie obecności, pracy pisemnej oraz punktacji cząstkowej zgromadzonej przez studenta w trakcie realizacji zadań poprzez pracę indywidualną i zespołową. Dopuszczalna jest jedna nieobecność na ćwiczeniach (2h), która nie wymaga zaliczenia. Każdą następną nieobecność student musi zaliczyć na konsultacjach u osoby prowadzącej ćwiczenia w danej grupie. Do zaliczenia może być dopuszczony student, który był obecny na minimum czterech zajęciach (8h). Do otrzymania przez studenta oceny pozytywnej z przedmiotu wymagane jest uzyskanie przez niego 51% punktów możliwych do zdobycia z ćwiczeń. |
||
Zakres tematów: |
1. Zabawy integracyjno-ruchowe prowadzone metodami pedagogiki zabawy 2. Zajęcia plastyczne i ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży (konstelacje, koperty Sherlocka’a Holmesa, rysunek z dłoni, tryplety) 3. Różne techniki składania papieru (origami płaskie, iris folding, quilling) 4. Praca z gipsem – zajęcia interaktywne w Muzeum Historii Medycyny i Farmacji 5. Zajęcia plastyczne – malowanie farbami na różnym podłożu 6. Wybrane zabawy dla dużej grupy. 7. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej |
||
Metody dydaktyczne: |
metody warsztatowe, praca w grupach, dyskusja, projekt |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 17:15 - 18:45,
sala B123 |
Marta Walewska | 19/19 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.