Literatura: |
1. S. Baron-Cohen, Teoria zła. O empatii i genezie okrucieństwa, przeł. A. Nowak, Smak Słowa, Sopot 2014.
2. J. Bauer, Granica bólu. O źródłach agresji i przemocy, przeł. M. Skalska, Dobra Literatura, Słupsk 2015.
3. Patricia S. Churchland, Moralność mózgu. Co neuronauka mówi o moralności, przeł. M. Hohol, N. Marek, Copernicus Center Press, Kraków 2013.
4. F. de Waal, Bonobo i ateista. W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, przeł. K. Kornas, Copernicus Center Press, Kraków 2014.
5. P. Godfrey-Smith, Inne umysły. Ośmiornice i prapoczątki świadomości, przeł. M. Adamiec-Siemiątkowski, Copernicus Center Press, Kraków 2018.
6. P. Singer, Etyka praktyczna, KIW, Warszawa 2003.
7. P. Singer (red.), Przewodnik po etyce, KIW, Warszawa 2000.
8. E. Bińczyk, Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2018.
9. C. Fine, Urojenia płciowe, przeł. A. Derra, A. Łuka, W. Sak, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2018.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA:
K_W02 zna dyscypliny wchodzące w skład kognitywistyki oraz charakteryzuje związki i zależności zachodzące między nimi;
K_W04 rozumie podstawowe pojęcia dyscyplin wchodzących w skład „kognitywistyki i komunikacji” ;
K_W15 rozumie społeczny, instytucjonalny i normatywny wymiar poznania;
K_W19 ma wiedzę o neurobiologicznych mechanizmach procesów poznawczych i komunikacyjnych;
K_W20 ma podstawową wiedzę na temat ewolucji systemów poznawczych i komunikacyjnych oraz ich różnorodności w przyrodzie.
UMIEJĘTNOŚCI:
K_U01 posługuje się terminologią, pojęciami i teoriami specyficznymi dla dyscyplin wchodzących w skład kognitywistyki.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K_K07 przyjmuje postawę krytyczną w dyskusjach naukowych i
światopoglądowych;
K_K08 cechuje go otwartość na nowe tendencje we współczesnej
nauce i w społeczeństwie.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składają się: ocena z egzaminu pisemnego, obecność na zajęciach oraz aktywność.
Egzamin pisemny: studenci otrzymują pięć pytań otwartych z puli pytań podanych przez wykładowcę na ostatnich zajęciach. Za każde pytanie można uzyskać maksymalnie 3 punkty. Punktacja:
15-13 – bardzo dobry
12.5 – dobry +
12 -11 – dobry
10.5 – dostateczny +
10-8 – dostateczny
Obecność na zajęciach: obowiązkowa. Dopuszczalna jest 1 nieobecność. Każda dodatkowa nieobecność skutkuje obniżeniem końcowej oceny o jeden stopień.
Aktywność podczas zajęć: zadawanie pytań, dzielenie się uwagami i przemyśleniami, branie udziału w dyskusji.
|