University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Specialized Language Workshop 380-S2-2YHDTR
Class (CW) Academic year 2021/2022

Information on classes (common for all the groups)

Number of hours: 30
Places limit: (no limit)
Bibliography: (in Polish)

1. Бобрышов С.В. Историко-педагогическое исследование развития педагогического знания: методология и теория. Ставрополь, 2006.

2. Вершинина Н.А. Структура педагогики: методология исследования. Санкт-Петербург, 2008.

3. Голубев Н.К., Радина К.Д. Структура и уровни социально-педагогической диагностики. Гипотезы и решения. Этика исследования. Москва, 2009.

4. Загвязинский В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования, Москва, 2005.

5. Загвязинский В.И. Методология педагогического исследования. Москва, 2017.

6. Кривченко Н.И. Аксиологический подход как методологическая основа педагогического исследования. Ставрополь, 2016.

7. Кузнецова А.Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике. Хабаровск, 2003.

8. Образцов П.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования. Орел, 2002.

9. Садовникова Н.А. Прикладное исследование методологии статистического анализа в педагогических исследованиях. Санкт-Петербург, 2016.

10. Юдина О.А. Методология педагогического исследования. Оренбург, 2013.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

K_W04 – Student ma pogłebioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna orientacje

badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności

prowadzenia badań w pedagogice) – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta

Umiejętności:

K_U06 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje

problemy badawcze, dobiera adekwatne meody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze – w języku rosyjskim – weryfikacja:

indywidualna prezentacja studenta

Kompetencje społeczne:

K_K01 – Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i

zawodowego – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. Obecność na zajęciach i wygłoszenie referatu na każdym warsztacie. Dopuszczalnym jest 2 nieobecności, bez żadnych konsekwencji. Każdą następną należy zaliczyć, bez względu na jej powód. Zaliczenie nieobecności polega na przygotowaniu pisemnego opracowania wskazanego przez prowadzącego tematu. Przygotowywanie wystąpień i prezentacji w języku rosyjskim opartych na analizie literatury teoretycznej i metodologicznej, ocena postępów w pisaniu/formułowaniu i wygłoszeniu referatów dotyczących badania tematu własnej pracy magisterskiej.

List of topics: (in Polish)

1.Określenie tematu badawczego

2.Cel główny i cele szczegółowe badania własnego

3.Problem główny i problemy szczegółowe

4.Przedmiot badań

5.Metody badawcze

6.Wybór terenu badawczego

7.Wykorzystanie literatury i innych źródeł

8.Postawienie hipotezy głównej i hipotez szczegółowych

9.Zmienne i wskaźniki

10. Prezentacja ankiety (wywiadu)

11. Analiza litaratury metodologicznej

12. Analiza litaratury teoretycznej

13.Wstęp, wnioski i zakończenie pracy

14.Sposoby wykorzystania własnych wniosków w praktyce pedagogicznej

15. Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu

Teaching methods: (in Polish)

wygłoszenie referatów, pogadanka, praca w grupach, praca indywidualna.

Class groups

see this on class schedule

Group Timeframe(s) Lecturers Places Number of students in group / places limit Actions
1 every Wednesday, 17:15 - 18:45, room zdalne
Andrei Harbatski 13/13 details
All lectures are taking place in this building:
Building of the Faculty of Education
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)