Literatura: |
Kerr, P. Jones, C. (2011). Straightforward Upper Intermediate Student’s Book, Macmillan Education
Clare, A., Wilson, JJ. (2011). Speakout Intermediate Student’s Book. Pearson Education Ltd
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
McCarthy, M., O’Dell, F. (1999). English Vocabulary in Use Upper-intermediate & advanced, Cambridge University Press
Vince, M., Emmerson, P. (2013). Intermediate Language Practice with key, Macmillan Education
Vince, M. (2014). First Certificate Language Practice, Macmillan Education
Vince, M. (1994). Advanced Language Practice, Heinemann English Language Teaching, Oxford
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych i serwisów informacyjnych:
www.oup.com/elt , www.onestopenglish.com, BBC English, www.euronews.net, https://ed.ted.com, breakingnewsenglish.com, https://learningenglish.voanews.com
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego
Sposób weryfikacji: testy cząstkowe, testy semestralne
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4),
- ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (KA6_UK2)
Sposób weryfikacji: testy cząstkowe, semestralne, udział w dyskusji i pracy w grupach, wypowiedzi pisemne
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1)
- jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3)
Sposób weryfikacji: testy cząstkowe, semestralne, udział w dyskusji i pracy w grupach, wypowiedzi pisemne
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych
-obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo (udział w dyskusji i współpracy w grupie)
Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne sprawdzane są w formie:
- oceny bieżącego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa
- prac i testów pisemnych
Skala ocen:
90-100% - bardzo dobry (5.0)
80-89% - dobry plus (4.5)
70-79% - dobry (4.0)
60-69% - dostateczny plus (3.5)
51-59% - dostateczny (3.0)
Zaliczenie przedmiotu: na ocenę na koniec semestru.
|
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny:
- uniwersytet, studia, programy dostępne dla studentów w Unii Europejskiej,
- systemy kształcenia uniwersyteckiego w wybranych krajach
- rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby dokształcania się przez całe życie,
- wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie,
- stereotypy społeczne i narodowościowe, tolerancja, różnice płci i ich role
- osobowość, cechy charakteru, opisywanie wyglądu, zachowań, zwyczaje
- etapy życia, potrzeby ludzi w starszym wieku,
- emocje i doświadczenia, kontakty międzyludzkie
- zdrowie i bezpieczeństwo
- autorytety, idole, bohaterowie i ich idee
- problemy społeczne w kraju i na świecie
- wolontariat
- zrównoważony rozwój w perspektywie środowiska, ekonomii i dobrostanu człowieka
- wystąpienia publiczne - język, gesty, mowa ciała, język formalny i nieformalny
|