Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 340-AH1-3EJH
Egzamin (EGZ) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin:
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Castro Francisca, Uso de español, Superior, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000

Coronado Gonzalez M.L., Gramática y ejercicios, nivel superior.Materia prima,1996, SGEL, Madrid

García Santos J.F., Sintaxis del español,1993,Gramática del español, Lengua Extranjera, Salamanca

Moreno Concha García, Curso Superior de español, 1993,Salamanca

Nuevo español 2000 mil Superior, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007

Sueña 3,4 -método de español, Anaya, Madrid 2000

Prasa hispanojęzyczna:El País, ABC, La Vanguardia, El Mundo, Hola

DVD, nagrania telewizyjne i radiowe

Efekty uczenia się:

-Potrafi rozmawiać z rodzimym użytkownikiem języka na odpowiednim poziomie płynności i naturalności, w taki sposób, aby komunikacja odbywała się bez wysiłku ze strony rozmówców.

Metody sprawdzenia: wypowiedź ustna / aktywność na zajęciach

-Tworzy teksty jasne i szczegółowe na różne tematy, potrafi bronić swojego punktu widzenia na tematy ogólne, wskazując na argumenty za i przeciw.

-metody sprawdzenia: wypowiedź ustna i pisemna/ aktywność na zajęciach

-Rozumie idee główne złożonych tekstów konkretnych i abstrakcyjnych, nawet o charakterze popularno-naukowym.

-metody sprawdzenia: wypowiedź ustna/ aktywność na zajęciach/zadania na rozumienie tekstu pisanego

-Rozumie i wykonuje zadania związane z rozumieniem wypowiedzi słuchanej

-metody sprawdzenia: aktywność na zajęciach/testy na rozumienie ze słuchu

-Wykonuje zadania gramatyczne na poziomie B2

-metody sprawdzenia: testy gramatyczne

KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9, KA6_WK1

KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UK6, KA6_UO1, KA6_UU1

KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4,

Metody i kryteria oceniania:

Do egzaminu po 6 semestrze.przystępują osoby, które otrzymały zaliczenie po 5 i 6 semestrze z poszczególnych składowych PNJH. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

-obecność na zajęciach (dozwolone są dwie nieobecności w semestrze) oraz:

-aktywny udział w zajęciach

-zaliczenie testów cząstkowych , prac pisemnych wykonanych w domu

-wypowiedź ustna.

Wypowiedź ustna :oceniana jest płynność, spójność, umiejętność interakcji, poprawność gramatyczna, bogactwo językowe.

Egzamin w roku 2020/2021 jet wyłącznie egzaminem pisemnym. Zawiera następujące części:

Wypowiedź pisemna : oceniana jest zgodność z tematem, spójność, logika wypowiedzi, zachowanie formy, poprawność gramatyczna i ortograficzna oraz bogactwo językowe.

-Test z rozumienia tekstu pisanego

-Rozumienie ze słuchu

-Test gramatyczny

Wypowiedź pisemna : oceniana jest zgodność z tematem, spójność, logika wypowiedzi, zachowanie formy, poprawność gramatyczna i ortograficzna oraz bogactwo językowe

Zakres tematów:

Zakres tematów:

-Środowisko społeczne i człowiek

-Pochodzenie, uwarunkowania kulturowe, dziedzictwo.

-Systemy edukacyjne w Hiszpanii i w Polsce

-Opisywanie różnic systemów edukacyjnych w Hiszpanii i w Polsce. -Nowe metody nauczania.

-Podróże, klimat Relacjonowanie szczegółów podróży, opisywanie miejsc, zabytków, sposobów podróżowania

-Zwyczaje, obyczaje

-Nauka i medycyna

-Folklor, przesądy, powiedzenia, przysłowia

-Główne choroby cywilizacyjne, nowe odkrycia medyczne, problemy

natury etycznej

-Gastronomia

-Wyrażanie upodobań kulinarnych i nawyków żywieniowych mieszkańców krajów hispanojęzycznych. Przedstawianie własnych pomysłów kulinarnych

-Język

-Sztuka

-Literatura Formy komunikacji, języki regionalne, dialekty, żargon. Hiszpański w Ameryce Łacińskiej. Amerykanizmy. Słowa tabu.

-Administracja i wymiar sprawiedliwości Opisywanie wybranych przedstawicieli i twórczości filozofów hiszpańskich

-Umowy, klauzule, przepisy, ustawy

-Ekonomia w świecie globalnym

-Polityka

-Religia

-Zdrowie umysłowe

-Sytuacja ekonomiczna krajów hispanojęzycznych, polityka ekonomiczna, problemy społeczne, giełda, bankowość

-Struktury władzy, wybory, ustroje polityczne, partie rządzące

-Problemy moralne

-Problematyka płci, terroryzm, przemoc, nierówności społeczne i etyczne współczesnego świata

Gramatyka: subjuntivo imperfecto,pluscuamprefecto, frases condicionales, concesivas, relativas, perifrasis verbales. Ser, estar, preposiciones, conjunciones.

Egzamin na podstawie zrealizowanych tematów na poziomieB2 wg skali ESOKJ.

Egzamin obejmuje część pisemną:

1/rozumienie ze słuchu na poziomie B2

2/rozumienie tekstu czytanego na poziomie B2

3/test gramatyczny na poziomie B2 (znajomość czasów, trybu subjuntivo, indicativo i imperativo. Użycie przyimków i zaimków. Mowa zależna.

4/wypowiedź pisemna na poziomie B2 (komentarz, artykuł,rozprawka, opis, opowiadanie) na podstawie zrealizowanych tematów wskazanych w pełnym opisie przedmiotu

oraz część ustną na poziomie B2 na podstawie zrealizowanych tematów wskazanych w pełnym opisie przedmiotu:

- wypowiedź ustna w formie kilkuminutowej prezentacji na dany temat z uwzględnieniem komentarza do ilustracji/zdjęcia, wykresu statystycznego etc. oraz rozmowa z egzaminatorem na dany temat.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia/ konsultacje/prezentacje

Metoda problemowa

Metoda praktyczna -produkcyjna (wypowiedź ustna i pisemna)

Metoda komunikacyjna( dyskusja, negocjacja)

Metoda audiolingwalna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ludmiła Furman 15/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)