1.Zajęcia diagnostyczne – powtórzenie najważniejszych zasad dotyczących wymowy rosyjskich głosek, test diagnostyczny (sprawdzający umiejętności studentów w zakresie artykulacji dźwięków języka rosyjskiego).
2. Praca z testem satyrycznym - ćwiczenia sprawdzające rozumienie ze słuchu oraz wprowadzające elementy tłumaczenia.
3. Powtórzenie zasad dotyczących artykulacji i doskonalenie sprawności studentów w zakresie wymowy miękkich spółgłosek na końcu wyrazu w wypowiedzi ustnej studenta (budowanie wypowiedzi skierowanej do studentów I roku FR, wyjaśniającej im specyfikę pracy studenta filologii obcej).
4. Miękki i twardy znak i rozdzielający - ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności różnicowania w wypowiedzi cudzej i własnej artykulacji samogłosek jotowanych po spółgłoskach twardych, po twardym i miękkim znaku rozdzielającym oraz po и-. Tworzenie łańcucha wyrazów z trudnościami fonetycznymi.
5. Wymowa spółgłosek podwójnych – teoria na temat zagadnienia oraz ćwiczenia doskonalące umiejętność ich artykulacji. Praca z tekstem piosenki – (ćwiczenia sprawdzające umiejętność rozumienia ze słuchu i zapamiętywania).
6. Udźwięcznienie i ubezdźwięcznienie spółgłosek. Asymilacja i bark asymilacji pod względem dźwięczności przyimków с, от, к i prefiksów c-, от-. Praca z tekstem rosyjskiej bajki (doskonalenie umiejętności opowiadania) .
7. Ćwiczenia usprawniające rozumienie ze słuchu, zapamiętywanie oraz wprowadzające elementy tłumaczenia. Praca z tekstem rosyjskiej piosenki autorskie wskazanej przez prowadzącego.
8. Powtórzenie zasad dotyczących redukcji w rosyjskim języku literackim i mowie potoczne, a także doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu mówionego (odsłuchiwanie fragmentów rosyjskich programów telewizyjnych emitowanych w paśmie porannym oraz ich omawianie).
9. Specyfika wymowy żeńskich i męskich imion rosyjskich i patronimików. Spisywanie ze słuchu fragmentów tekstów satyrycznych.
10. Intonacja zdania oznajmującego ИК-1. Praca z tekstem satyrycznym – wyszukiwanie i powtarzanie poszczególnych fraz wypowiedzianych z zastosowaniem intonacji zdania oznajmującego. Czytanie krótkich tekstów z zastosowaniem ИК-1.
11. Intonacja zdania pytającego - ćwiczenia pozwalające doskonalić sprawność rozróżniania zdań, w których zastosowano ИK-2 i ИK-3, w wypowiedzeniach cudzych i wypowiedziach własnych studenta.
12. Bajka szukaja gdzie IK- 3 a ty kto, uczą się na pamięc
13. Praca z filmem pełnometrażowym –doskonalenie umiejętności streszczenie i omówienia określonych scen i innych elementów filmu
14. Doskonalenie artykulacji poszczególnych form gramatycznych (końcówki dopełniacza l.poj. rzeczowników rodzaju męskiego i nijakiego oraz formy osobowe i bezokoliczniki z końcówkami -тся- ться czasowników). Redagowanie opowiadań z wykorzystaniem podanych wyrazów.
15.Teoria i ćwiczenia praktyczne dotyczące techniki opowiadania (pauza i akcent logiczny). Praca z tekstem wybranej baśni Kryłowa.
|