Literatura: |
Podstawowa:
1. B. Gronowska, T. Jasudowicz, M. Balcerzak, M. Lubiszewski, R. Mizerski, 2010 r., Prawa człowieka i ich ochrona;
2. Bartosz Ziemblicki, 2013 r., Ochrona praw człowieka w systemie Światowej Organizacji Handlu,
3. Grażyna Michałowska, 2007 r. Ochrona praw człowieka w Radzie Europy i w Unii Europejskiej,
Uzupełniająca:
1. Zuzanna Kulińska-Kępa, 2017 r. Prawa obywatelskie i polityczne a prawa gospodarcze, społeczne i kulturalne: porównanie systemów ochrony
2. Izabela Zawiślińska, 2019 r., Administracja publiczna i prawa człowieka: ujęcie systemowe i międzynarodowe
3. Bogusław Pezowicz, 2006 r. Ochrona praw człowieka i wolności ekonomicznych w Unii Europejskiej
4. International responsibility of business for violation of human rights - customers’ perspective / Ondrej Blažo, Mária Patakyová, 2019.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Pozytywną ocenę daje uzyskanie co najmniej 51% prawidłowych odpowiedzi z testu egzaminacyjnego. Egzamin składa się z pytań wielokrotnego wyboru (punkt za pełną poprawność odpowiedzi, brak punktów minusowych).
W cyklu kształcenia 2021/2022 z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii COVID-19 zajęcia odbywają się do kwietnia w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy Eduportal, zaliczenie w trybie stacjonarnym.
|
Zakres tematów: |
1) Definicje praw człowieka, podstawowe pojęcia
2) Geneza ochrony praw człowieka
3) Zasady dotyczące ochrony praw człowieka
4) Systematyka i podziały praw człowieka
5) Systemy ochrony praw człowieka
6) Akty prawne regulujące ochronę praw człowieka
7) Instytucje zajmujące się ochroną praw człowieka (sądownictwo, organizacje)
8) Instrumenty ochrony praw człowieka
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład z prezentacją i praktycznymi przykładami, dyskusja, pytania aktywizujące studentów. W cyklu kształcenia 2021/2022 z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii COVID-19 zajęcia do kwietnia odbywają się w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy Eduportal. Zaliczenie w trybie stacjonarnym.
|