Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
2. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010
3. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
4. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005
5. R.M.Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
KP7_WG1 student ma pogłębioną wiedzę z dziedziny nauk ekonomicznych oraz zna rozszerzony zakres współczesnej terminologii nauk ekonomicznych S2A_W01
KP7_WK student ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społeczno-ekonomicznych oraz o występujących między nimi prawidłowościach, a także ma pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społeczno-ekonomicznych S2A_W09
Umiejętności:
KP7_UW1 student potrafi, w oparciu o dyscyplinę naukową ekonomia, prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska oraz procesy ekonomiczne i wzajemne relacje między nimi S1A_U01
KP7_UU1 student wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych i dziedzin komplementarnych do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów S2A_U09
Kompetencje społeczne:
KP7_KK2 student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy S2A_K02
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń odbędzie się na podstawie ocen cząstkowych z projektu, analizy określonych przez prowadzącego przypadków oraz aktywności i zaangażowania na zajęciach. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie minimum 60% punktów oraz obecność na zajęciach (prowadzący dopuszcza jedną nieusprawiedliwioną nieobecność podczas zajęć, kolejne natomiast należy odpracować na konsultacjach).
Punktacja szczegółowa:
1. Projekt - 25 pkt.
2. Samodzielna analiza określonych przez prowadzącego przypadków - 15 pkt.
3. Aktywność na zajęciach - 10 pkt.
Punktacja ogólna:
30 - 33,5 pkt. - 3.0
34 - 37,5 pkt. - 3.5
38 - 41 pkt. - 4.0
41,5 - 45 pkt. - 4.5
45,5 - 50 pkt. - 5.0
|
Zakres tematów: |
1.Zajęcia organizacyjne. Marketing krajowy, międzynarodowy a globalny
2.Ewolucja koncepcji marketingu międzynarodowego.
3. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa.
4. Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
5. Korporacje transnarodowe i ich konkurencyjność.
6. Badania marketingowe na rynku międzynarodowym.
7 Internacjonalizacja zachowania konsumentów i segmentacja rynku.
8. Marketing mix na rynkach zagranicznych.
|