Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa 2015
Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów,
MT Biznes, Warszawa 2006
2. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi
konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007
3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000
4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa,
PWE, Warszawa 2007
Literatura dodatkowa:
1. W. Czakon, Krótkowzroczność strategiczna menedżerów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2020
2. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN,
Warszawa 2007
2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001
red. H.Ferenc
3. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne
przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007
|
Zakres tematów: |
1. Zarządzanie strategiczne jako proces,
2. Ewolucja zarządzania strategicznego - szkoły:
a) Szkoła planistyczna
b) Szkoła ewolucyjna
c) Szkoła pozycyjna
d) Szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się
3. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa (misja, domena i przewaga konkurencyjna, cele i funkcjonalne
4. Rodzaje strategii
5 Strategie konkurencji wg Portera
d) Strategia konkurencji w sektorach rozproszonych,
e) Strategia konkurencji w sektorach pojawiających się
f) Strategia konkurencji w sektorach dojrzałych
g) Strategia konkurencji w sektorach schyłkowych
h) Strategia konkurencji w sektorach globalnych
6. Strategie integracji, kooperacji (fuzje, przejęcia, alianse strategiczne, klastry)
7. Nowe trendy w strategiach organizacji
8. Wdrażanie strategii, strategiczna karta wyników
|