Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Tkaczyński J., W., Świstak M., Sztorc E., „Projekty europejskie”, Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011;
2. A. Szymańska, Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Warszawa 2008;
3. A. Szymańska, Fundusze Unijne i Europejskie 2007-2013, czyli jak nie oszaleć w drodze po środki pomocowe z UE, Gliwice 2006;
Literatura uzupełniająca:
1. Szymańska A., „Fundusze UE 2007-2013 dla mikro, małych i średnich firm”, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2008;
2. Świerszcz K., „Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie”, Wydawnictwo: Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe ALTA 2, Wrocław 2010.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent:
K_W14 ma wiedzę na temat ogólnych zasad tworzenia i prowadzenia indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku prawo.
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
K_U03 umie wykorzystać wiedzę teoretyczną z poszczególnych dziedzin prawa.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
K_K07 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia z konwersatorium jest nieprzekroczenie limitu jednej nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż jednych zajęć, jest on zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze lub pisemną drogą mailową z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Zaliczenie na podstawie projektu przygotowanego według wskazówek podanych przez prowadzącego.
Ocena zależna od poziomu przedstawionego projektu końcowego. Skala ocen od 2 do 5.
|
Zakres tematów: |
1. Możliwości pozyskiwania grantu: programy, instytucje odpowiedzialne za realizację programów, priorytety, działania, rodzaje projektów.
2 Analiza problemu i uzasadnienie realizacji projektu
3 Cele projektu, Analiza interesariuszy, analiza ryzyka
4. Działania i harmonogram projektu
5. Produkty i rezultaty projektu, zasady horyzontalne
6. Promocja projektu
7. Budżet projektu
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, metoda projektów, metoda przypadków, konsultacje.
|