Metodyka terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki (dyskalkulia) 380-SPT-7MTM
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 5 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
E. Gruszczyk- Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa 1994. E. Gruszczyk – Kolczyńska, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki. Warszawa 1989. D. Klus - Stańska, A. Kalinowska, Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004. L Kość, Psychologia i psychopatologia zdolności matematycznych.Warszawa 1982 M. Kurczab , E. Kurczab , P.r Tomaszewsk, Dyskalkulia – przyczyny, charakterystyka, sposoby pomocy , Instytut Edukacji Matematycznej Ars Mathematica, 2006. B. Łubianka, Wokół uzdolnień matematycznych- przegląd badań. Studia z Psychologii w KUL 2007 (s. 185-208). U. Oszwa U, Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problemy diagnozy i terapii. Kraków 2008. U. Oszwa, Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu. Kraków 2008. U. Oszwa, Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Kraków 2008. B. Stryczniewicz, Praca z uczniem mającym trudności z matematyką. Opole 2004. E.M. Skorek (red.), Terapia pedagogiczna. Kraków 2005. D. Zaremba, Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców, Helion, Gliwice 2014. |
||
Efekty uczenia się: |
W efekcie kształcenia słuchacz: - ma opanowaną wiedzę dotyczącą specyficznych trudności w uczeniu się matematyki, - zna metody pracy z dziećmi wykazującymi specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, - dokonuje diagnozy pedagogicznej dzieci wykazujących nadmierne trudności w nauce matematyki, - dostosowuje metody pracy do możliwości i zaburzeń dziecka, stosuje nauczanie polisensoryczne - tworzy scenariusze zajęć dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Słuchacz podlega ocenie ciągłej na co składa się systematyczny udział w zajęciach, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność. Zalicza przedmiot prezentując materiał do rozwijania logicznego myślenia, korygowania zaburzonych funkcji oraz scenariusz zajęć korekcyjno– kompensacyjnych dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. |
||
Metody dydaktyczne: |
metoda problemowa, metoda ćwiczeń, analiza dokumentów, projekt dydaktyczny |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Jolanta Szada-Borzyszkowska | 19/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.