Literatura: |
Kerr, P. Jones, C. (2011). Straightforward Upper Intermediate Student’s Book, Macmillan Education
Clare, A., Wilson, JJ. (2011). Speakout Intermediate Student’s Book. Pearson Education Ltd
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
McCarthy, M., O’Dell, F. (1999). English Vocabulary in Use Upper-intermediate & advanced, Cambridge University Press
Vince, M., Emmerson, P. (2013). Intermediate Language Practice with key, Macmillan Education
Vince, M. (2014). First Certificate Language Practice, Macmillan Education
Vince, M. (1994). Advanced Language Practice, Heinemann English Language Teaching, Oxford
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych/wydawców i serwisów informacyjnych:
www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.euronews.net, Zoom in on America, www.linguahouse.com, culture.pl, transom.org, breakingnewsenglish.com, www.oup.com/elt , https://ed.ted.com, https://learningenglish.voanews.com
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4),
- ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (KA6_UK2)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1)
- jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3)
Sposób weryfikacji: ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, test zaliczeniowy, udział w dyskusji, praca w grupach, wypowiedzi pisemne, wykonanie zadań w formie zdalnej
|
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny:
- uniwersytet, studia, programy dostępne dla studentów w Unii Europejskiej,
- systemy kształcenia uniwersyteckiego w wybranych krajach
- rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby dokształcania się przez całe życie,
- wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie,
- stereotypy społeczne i narodowościowe, tolerancja, różnice płci i ich role
- osobowość, cechy charakteru, opisywanie wyglądu, zachowań, zwyczaje
- etapy życia, potrzeby ludzi w starszym wieku,
- emocje i doświadczenia, kontakty międzyludzkie
- zdrowie i bezpieczeństwo
- autorytety, idole, bohaterowie i ich idee
- problemy społeczne w kraju i na świecie
- wolontariat
- zrównoważony rozwój w perspektywie środowiska, ekonomii i dobrostanu człowieka.
|
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń rozwijających kluczowe sprawności językowe: mówienie, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i rozumienie ze słuchu oraz rozwijanie środków językowych .z wykorzystaniem podręczników, materiałów dodatkowych, nagrań audio i wideo, Internetu.
Metody dydaktyczne: praca z całą grupą, praca w parach i małych grupach oraz indywidualna praca studenta.
|