Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA:
1. J. Sieńczyło-Chlabicz, Prawo własności intelektualnej, Wydawnictwo Lexis Nexis Warszawa 2009.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. H. Wnorowski, Ochrona własności intelektualnej – aspekty prawne i ekonomiczne, w R. Dziemianowicz, A. Kargol-Wasiluk, J. Wilkin, M. Zalesko (red.), Między ekonomią a historią. Studia ofiarowane Profesorowi Czesławowi Noniewiczowi z okazji 75 urodzin, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.
2. J. Barta, R. Markiewicz (red.), Media a dobra osobiste, Oficyna a Wolters Kluwer business Warszawa 2009.
3. E. Nowińska, U. Promińska, M. du Vall, Prawo własności przemysłowej, Wydawnictwo Lexis Nexis Warszawa 2008.
4. Transition and coherence in intellectual property law : essays in honour of Annette Kur / edited by Niklas Bruun, Graeme B. Dinwoodie, Marianne Levin, Ansgar Ohly, Cambridge ; New York ; Port Melbourne [Melbourne] ; New Delhi ; Singapore : Cambridge University Press, 2021.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.)
Warunkiem zaliczenia wykładu jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji, to: egzamin końcowy
Podstawą zaliczenia egzaminu jestuzyskanie min. 51% punktacji maksymalnej.
|
Zakres tematów: |
1. Historia i dzień dzisiejszy ochrony własności intelektualnej w Polsce.
2. Ogólna charakterystyka prawa autorskiego i praw pokrewnych.
3. Utwór jako przedmiot prawa autorskiego, rodzaje utworów.
4. Podmiot prawa autorskiego. Autorskie prawa majątkowe.
5. Dozwolony użytek osobisty i publiczny. Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi.
6. Umowy prawnoautorskie. Plagiat.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy edUPortal w formie asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli).
|