Literatura: |
Filipiak B. (red.), Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego: zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój, CeDeWu, Warszawa 2009.
Teder H. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2003
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach - dopuszczalne są 2 nieobecności na ćwiczeniach. Dodatkowe nieobecności (max. 2) powinny być zaliczone na konsultacjach. Brak zaliczenia nadliczbowych nieobecności jest przesłanką do braku zaliczenia ćwiczeń. Zaliczenie ćwiczeń na ocenę na podstawie pracy na zajęciach (studia przypadków, prezentacje), aktywności oraz kolokwium. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie min. 51% punktacji maksymalnej.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym Zarządzeniem nr 71 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku zmieniającym Zarządzenie nr 70 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 14 września 2021 r. weryfikacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni (w kontakcie bezpośrednim).
|
Zakres tematów: |
1.Wprowadzenie do ekonomiki handlu. Ogólna charakterystyka struktury handlowej w Polsce.
2. Wybrane aspekty organizowania działalności przedsiębiorstwa handlowego
3. Wyznaczanie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
4. Sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne (e-learning)
5. Uwarunkowania sukcesu innowacyjnej strategii rozwoju przedsiębiorstw handlowych
6. Handel a logistyka
7. Handel środkami produkcji (e-learning)
8. Sieci franczyzowe i sieci handlowe w Polsce
9. E-commerce w Polsce
10. Wybrane zagadnienia ekonomiki usług
11. Polityka handlowa
12. Handel międzynarodowy
13. Ekspansja polskich przedsiębiorstw za granicą
14. Kolokwium
|
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia wymagają czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim analizy studiów przypadku. Ćwiczenia mają także zachęcić studentów do udziału w dyskusji, zadawania pytań oraz rozwiązywania problemów.
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy edUPortal w formie asynchronicznej (tj. e-learningu, jako zajęcia bez bezpośredniego udziału nauczycieli).
|