Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy 330-EN2-2XMMI
Wykład (WYK) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011

2. J. Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008

3. A. Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005

4. A. Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

Efekty uczenia się:

Wiedza

EN2-2XMMI_KP7_WG1 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia i teorie z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_WG) - Weryfikacja efektów uczenia się - egzamin.

EN2-2XMMI_KP7_WG4 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w marketingu międzynarodowym oraz występujących między nimi prawidłowości (P7S_WG) Weryfikacja efektów uczenia się - egzamin.

EN2-2XMMI_KP7_WG6 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły organizujące struktury i instytucje w marketingu międzynarodowym, w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło, naturę, zmiany i sposoby działania (P7S_WG) Weryfikacja efektów uczenia się - egzamin.

EN2-2XMMI_KP7_WG7 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur w marketingu międzynarodowym oraz prawidłowości rządzących tymi procesami (P7S_WG) Weryfikacja efektów uczenia się - egzamin.

EN2-2XMMI_KP7_WG8 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę działania marketingowego podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych na rynkach zagranicznych (P7S_WG) Weryfikacja efektów uczenia się - egzamin.

EN2-2XMMI_KP7_WK1 student zna i rozumie fundamentalne dylematy dotyczące człowieka jako twórcy i aktywnego uczestnika struktur gospodarczych w marketingu międzynarodowym i zasad ich funkcjonowania (P7S_WK) Weryfikacja efektów uczenia się - egzamin.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania: egzamin w formie testu, zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia

Zakres tematów:

1.Zajęcia organizacyjne. Marketing krajowy, międzynarodowy a globalny

2. Ewolucja koncepcji marketingu międzynarodowego.

3. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa.

4. Strategie wejścia na rynki zagraniczne.

5. Korporacje transnarodowe i ich konkurencyjność.

6. Badania marketingowe na rynku międzynarodowym.

7. Internacjonalizacja zachowania konsumentów i segmentacja rynku.

8. Marketing mix na rynkach zagranicznych.

Metody dydaktyczne:

Wykład

wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
2 co druga niedziela (nieparzyste), 11:40 - 13:25, sala 302
Elżbieta Zalesko 26/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)