Literatura: |
Literatura podstawowa:
Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015
Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003.
Literatura uzupełniająca:
E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019
W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018
K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017
|
Efekty uczenia się: |
SPR_W01 - student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie kluczowe zagadnienia, teorie z zakresu zarządzania strategicznego (KP6_WG1) (test wiedzy)
SRP_W02 - student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie determinanty wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na tworzenie danego rodzaju strategii przedsiębiorstwa (KP6_WG4) (test wiedzy)
SRP_U01 - studenta potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych problemów, krytycznej analizy przyczyn i przebiegu konkretnych procesów oraz zjawisk wpisujących się w zakres zarządzania strategicznego i tworzenia strategii przedsiębiorstwa (KP6_UW3) (pytanie/zdanie do krytycznej analizy i udzielenia odpowiedzi)
|
Zakres tematów: |
1.Istota strategii i zarządzania strategicznego
2. Rozwój teoretycznych podejść do strategii przedsiębiorstwa
3. Typy strategii przedsiębiorstw jako przygotowanie/reakcja na zmiany w otoczeniu społeczno-gospodarczym:
a) strategie specjalizacji
b) Strategie dywersyfikacji
c) Strategie kosztowe
d) Strategie wyróżnienia,
e) Strategie akwizycji i aliansów strategicznych,
f) Strategie globalizacji,
g) „nowoczesne” strategie rozwoju
4. Znaczenie analizy strategicznej w kształtowaniu i wyborze strategii przedsiębiorstw
5 . Wybrane metody analizy strategicznej
|