Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategia rozwoju przedsiębiorstw 330-EN1-2XSRP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015

Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022

M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019

W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018

K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017

Efekty uczenia się:

SPR_W01 - student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie kluczowe zagadnienia, teorie z zakresu zarządzania strategicznego (KP6_WG1) (test wiedzy)

SRP_W02 - student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie determinanty wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na tworzenie danego rodzaju strategii przedsiębiorstwa (KP6_WG4) (test wiedzy)

SRP_U01 - studenta potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych problemów, krytycznej analizy przyczyn i przebiegu konkretnych procesów oraz zjawisk wpisujących się w zakres zarządzania strategicznego i tworzenia strategii przedsiębiorstwa (KP6_UW3) (pytanie/zdanie do krytycznej analizy i udzielenia odpowiedzi)

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie egzaminu w oparciu o test wiedzy oraz pytanie otwarte do autoanalizy poprzez uzyskanie minimum 51% pkt do uzyskania. (8-9 pkt - dst; 10 pkt - dst plus; 11-12 pkt - db; 13 pkt - db plus; 14-15 pkt - bdb)

Zakres tematów:

1.Istota strategii i zarządzania strategicznego

2. Rozwój teoretycznych podejść do strategii przedsiębiorstwa

3. Typy strategii przedsiębiorstw jako przygotowanie/reakcja na zmiany w otoczeniu społeczno-gospodarczym:

a) strategie specjalizacji

b) Strategie dywersyfikacji

c) Strategie kosztowe

d) Strategie wyróżnienia,

e) Strategie akwizycji i aliansów strategicznych,

f) Strategie globalizacji,

g) „nowoczesne” strategie rozwoju

4. Znaczenie analizy strategicznej w kształtowaniu i wyborze strategii przedsiębiorstw

5 . Wybrane metody analizy strategicznej

Metody dydaktyczne:

Wykład z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych, dyskusja.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga niedziela (nieparzyste), 8:00 - 9:45, sala 302
Mariusz Citkowski 56/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)