Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA:
1. Ł. Siemieniuk, N. Siemieniuk, Funkcjonowanie e-commerce w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2022
2. P. Karwatka i in., Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
3. L. Kępa, P. Tomasik, S. Dobrzyński, Bezpieczeństwo systemu e-commerce, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Dave Chaffey , Digital Business and E-Commerce Management, Pearson Education 2019
2. L. Ullman , E-commerce. Genialnie proste tworzenie serwisów w PHP i MySQL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
3SECO _W01 Zna standardowe narzędzia informatyczne gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych
Z1_W07-praca w formie prezentacji multimedialnej, prezentacja w czasie zajęć
UMIEJĘTNOŚCI
3SECO _U01 Potrafi wykorzystać zasoby baz danych pozyskiwanych z systemów informatycznych i sieci Internet i stosuje właściwe techniki z wykorzystaniem właściwego oprogramowania
Z1_U0-2-praca w formie prezentacji multimedialnej, prezentacja w czasie zajęć
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
3SECO _K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych
Z1_K01- dyskusja w trakcie zajęć
3SECO _K02 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Z1_K06-praca w formie prezentacji multimedialnej, prezentacja w czasie zajęć
|
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę na podstawie wykonanej pracy w formie prezentacji multimedialnej
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągnięcie założonych efektów uczenia się.
Ogólne warunki uczestnictwa i zaliczenia przedmiotu określa Uchwała nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie uzgodnienia Regulaminu studiów Uniwersytetu w Białymstoku
Nieobecności:
-dopuszczalne są dwie nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne), nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczone na konsultacjach
- więcej niż 51% nieusprawiedliwionych i nieodrobionych nieobecności na ćwiczeniach kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie
2. Istota e-commerce
3. Tworzenie modeli biznesowych w e-commerce
4. Narzędzia analityczne wspomagające pracę w e-commerce
5. RODO w e-commerce
6. Real time marketing
7. Content marketing
8. Marketing wirusowy
9. Inbound marketing
10. Outbound marketing
11. Permission marketing
12. Technologie informacyjne w e-commerce
13. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie handlem elektronicznym
14. Systemy informatyczne wspomagające promocję sklepów internetowych
15. Podsumowanie
|