Literatura: |
Bibliografía:
1.L. Aragonés, R. Palencia, Gramática de uso del español: B1-B2. Editorial SM, 2009
2.Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, S.L., 2021
3.F. Castro, Uso de la gramática española, Intermedio, Edelsa, 2017
4.C. Moreno, C. Hernández, C. Kondo, Gramática, nivel medio B1, Anaya ELE, 2017
5.M.Spychała-Wawrzyniak, X.Pascual López, A.Dudziak-Szukała, A.Kaźmierczak, J.C.Garciá Gonzales, Descubre 4, Draco, 2021
6.B. Sarralde, E. Casarejos, D. Martínez, Vitamina B1, SGEL, 2020
|
Efekty uczenia się: |
1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat regularności w odmianie czasowników w czasie teraźniejszym i czasach przeszłych
Metody sprawdzania: testy gramatyczne
Umiejętności:
1. Student właściwie stosuje i różnicuje czasy przeszłe w podanym kontekście
Metody sprawdzania: aktywność na zajęciach
2. Posługuje się prostymi strukturami gramatycznymi oraz należycie używa rodzajnika w podanym kontekście
Metody sprawdzania: prace pisemne z użyciem struktur gramatycznych oraz aktywność na zajęciach/test gramatyczny
Umiejętności:
1.Jest gotów do przyswajania nowej terminologii, stosowania bogatszych i bardziej zróżnicowanych form językowych
Metody sprawdzania: praca pisemna, aktywność na zajęciach
KA6_WG1
KA6_UW2, KA6_UK6
KA_KK2
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki uzyskania zaliczenia:
1.Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze; w przypadku większej liczby nieobecności student powinien zwrócić się do prowadzącego z prośbą o wyznaczenie formy zaliczenia materiału z zajęć w formie ustnej lub pisemnej; zaświadczenia potwierdzające chorobę należy przedstawić najpóźniej na następnych zajęciach po jej ustaniu)
2.Uzyskanie minimalnej ilości 60% punktów ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych.
Oceny: 60 – 72% = 3, 73 – 87% = 4, 88 – 100% = 5
3.Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego, który obejmie materiał całego kursu, pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Przy wyniku pozytywnym (60%) ocena, bez względu na ilość zdobytych punktów, będzie równa ocenie dostatecznej.
4.Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
|
Zakres tematów: |
VERBOS
1. Contraste ser/haber/estar
2. Pretérito perfecto (formas regulares e irregulares) REPASO
3. Pretérito indefinido ( formas regulares e irregulares) REPASO
4. Contraste de pasados (pretérito perfecto, indefinido e imperfecto)
5. Estar + gerundio
6. Expresiones con infinitivo ( querer / soler / tener que )
7. Verbos con preposición
8. Pretérito pluscuamperfecto
9. Contraste pluscuamperfecto / indefinido
10. Ir + a + infinitivo
11. Futuro
12. Contraste de las formas de futuro
13. Imperativo ( afirmativo y negativo)
14. Formas de subjuntivo (formas regulares e irregulares)
ADVERBIOS
1. Adverbios de tiempo y de frecuencia
2. Adverbios de tiempo y de modo
3. Comparación de adverbios
CUESTIONES:
1. Complemento directo / indirecto
2. Oraciones causales
3. Oraciones concesivas
4. Oraciones consecutivas
5. Oraciones temporales
6. Oraciones finales
7. Oraciones impersonales
|
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie, opis, prezentacja multimedialna
Metody praktyczne: ćwiczenia produkcyjne
Metody problemowe - metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna, gry językowe, odgrywanie ról i scenek
|