Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - doskonalenie językowe C1 340-AS1-2MOD18
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Wayne C. Booth. The Rhetoric of Rhetoric: The Quest for Effective Communication. Blackwell 2004.

James Jasinski, Sourcesbook on Rhetoric: Key Concepts in Contemporary Rhetorical Studies. Sage Publications 2001.

Thomas O. Sloane. Encyclopedia of Rhetoric. Oxford University Press 2001.

Edward P.J. Corbett. Classical Rhetoric for the modern student(2nd ed). Oxford University Press 1996.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem.

UMIEJĘTNOŚCI

Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.

Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.

Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej.

Sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne lub pisemne; projekty i ćwiczenia praktyczne; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej.

Metody i kryteria oceniania:

Do zaliczenia, niezbędne jest aktywne uczestniczenie studenta w zajęciach.

Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% z końcowego testu. Na ocenę końcową składa się ocena z testu oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją

egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, która jest jedyną możliwą oceną z testu poprawkowego, należy

uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w teście

będą rozpatrywane indywidualnie.

Oceny:

60 – 76% = 3, 77 – 92% = 4, 92– 100% = 5

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Usprawiedliwienia powinny być dostarczone w terminie do tygodnia od nieobecności.

Zakres tematów:

Studenci zapoznają się z wybraną tematyką oraz dyskutują na tematy powiązane z terminologią komunikacyjną taką jak: fallacies, figures of speech, rhetorical analysis, cognitive dissonance, biases, distrortions. Używając te strategie i błędy, studenci omawiają tematy antropologiczne/socjalne (race, interpersonal relations)

Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna, praca w parach i grupie. Wypowiedzi ustne , ćwiczenia pisemne, projekty oraz prezentacje.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 13:15 - 14:45, sala 8
Diana Ebelashvili 18/18 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)