Literatura: |
1.Organizowanie społeczności. Modele i strategie działania, red. K. Wódz, B. Kowalczyk, CRZL, Warszawa 2014.
2.Praca socjalna w środowisku lokalnym, red. M. Bąkiewicz, M. Grewiński, WSPTWP, Warszawa 2009.
3.Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce, red. M. Rymsza, ISP, Warszawa 2012.
4.Kita S., Praca socjalna w sytuacjach kryzysowych, CRZL, Warszawa 2014.
5.Model środowiskowej pracy socjalnej, B. Bąbska, M. Dudkiewicz, P. Jordan, T. Kaźmierczak, E. Kozdrowicz, M. Mendel, M. Popłońska-Kowalska, M. Rymsza, B. Skrzypczak, Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej, Warszawa 2014.
6. Potencjał reintegracyjny podmiotów zatrudnienia socjalnego. Analiza danych z badania diagnostycznego, re. A.Sowa-Kofta, P. Poławski, IPiSS, Warszawa 2020
|
Efekty uczenia się: |
1. wiedza:
- student potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożenia zdrowia psychicznego, fizycznego i udzielać pomocy w formie poradnictwa, kierowania
do właściwych, kompetentnych osób i instytucji podczas pracy w środowisku zamieszkania klientów pomocy społecznej (K_W07)
- zna definicję podstawowych problemów społecznych,
posiada wiedzę dotyczącą ich mechanizmów, genezy, identyfikacji
oraz strategii ich rozwiązywania wykorzystując potencjał środowiska zamieszkania klienta pomocy społecznej (K_W09)
2. umiejętności:
- student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role, umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności
organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z udzielaniem pomocy w środowisku zamieszkania (K_U14)
3. kompetencje społeczne:
- student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących pracę socjalną, szczególnie
w środowisku zamieszkania klienta pomocy społecznej (K_K04)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa - przygotowanie oferty realizacji zadania publicznego. Ocena oparta na zakresie merytorycznym oraz prawidłowości spełnienia wymogów formalnych w przygotowaniu oferty z uwzględnieniem treści omawianych na wykładzie.
Ocena wyjściowa - maksymalna ilość punktów.
Ilość błędów formalnych i merytorycznych odpowiednio obniża ocenę końcową.
|