Literatura: |
Literatura podstawowa
B.Poskrobko, T.Poskrobko, Zarządzanie środowiskiem w Polsce
B.Rakoczy, B.Wierzbowski, Prawo ochrony środowiska. Zagadnienia podstawowe, Wyd. Wolters Kluwer 2018.
Literatura dodatkowa:
U.Szymańska, E.Zębek, Prawo i ochrona środowiska : prawne, ekonomiczne, ekologiczne i techniczne aspekty ochrony środowiska naturalnego : przewodnik do ćwiczeń dla studentów kierunków prawa i administracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2008.
Bazy aktów prawnych - prawo.sejm.gov.pl
|
Efekty uczenia się: |
1. Student ma ogólną wiedzę o zasadach zarządzania ochroną środowiska, w tym instytucjach za nie odpowiedzialnych oraz o przesłankach zarządzania środowiskiem (KA6_WG5)
2. Student ma wiedzę na temat relacji przedsiębiorstwo-środowisko, w tym w szczególności zna obowiązki przedsiębiorstwa z zakresu ochrony środowiska (KA6_WG4)
3. Student orientuje się w systemie instrumentów zarządzania środowiskiem w Polsce (KA6_WG5)
Wszystkie efekty uczenia się są weryfikowane w czasie egzaminu pisemnego.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne (w formie testu, z pytaniami otwartymi i zamkniętymi) - 20 punktów.
Ocena ustalana na podstawie liczby uzyskanych punktów (% liczby maksymalnej):
- 51-60% - dst
- 61-70% - dst+
- 71-80% - db
- 81-90% - db+
- 91-100% - bdb
Ocena końcowa jest podwyższana o pół stopnia w przypadku wyróżniającej aktywności w czasie wykładu (przynajmniej na 4 spotkaniach).
|
Zakres tematów: |
1. Podstawy nauki o zarządzaniu środowiskiem 1h
2. Polityka ekologiczna państwa 1h
3. Instrumenty polityki ekologicznej (w tym procedura ooś) 4h
5. Zarządzanie ochroną przyrody 2h
6. Gospodarka wodno-ściekowa 2h
7. Gospodarka odpadami 2h
8 Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie (LCA, Czystsza Produkcja, ISO 14001) 2h
9. Źródła finansowania ochrony środowiska (1 h)
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny, z elementami dyskusji dydaktycznej.
W okresie od 7 stycznia do 6 lutego 2023 r. zajęcia dydaktyczne odbywają się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy edUPortal w formie synchronicznej (tj. zajęć prowadzonych w czasie rzeczywistym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej).
|