Literatura: |
• Budajczak M., Edukacja domowa, Gdańsk,2004
• Cudowska A., Tendencje rozwojowe edukacji w społeczeństwie zaawansowanej nowoczesności, [w:] Edukacja jutra. Aksjologia,
innowacje i strategie rozwoju, red. K. Denek, A. Kamińska, W. Kojs, P. Oleśniewicz, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec 2011
(s. 143-161).
• Cudowska A. (red.): Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.
Białystok 2011
• Edukacja. Jest w niej ukryty skarb. Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku. Pod
przewodnictwem Jacques`a Delorsa, Wydanie polskie Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wyd. UNESCO, Warszawa 1998
• Hernik K., Malinowska K., Piwowarski R., Przewłocka J., Smak M., Wichrowski A., Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle
międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013, Warszawa 2014
• Nowakowska-Siuta R., Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków
2014.
• Pachociński R., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki, Wyd. Akad. „Żak”, Warszawa 2000.
• Průcha J., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2006.
• Rabczuk W., Polityka edukacyjna Unii Europejskiej. Nowe konteksty, IBE, Warszawa 2007.
• Váňová M., Pedagogika porównawcza, [w:] Pedagogika, t. 2, Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, red.
B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2006 (s. 49-105).
• www.ide.edu.pl
Wybrane materiały ze stron internetowych Eurydice, OECD, UNESCO
Literatura uzupełniająca:
• Kępski Cz., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Difin, Warszawa 2016.
• Mazińska M., Polityka edukacyjna Unii Europejskiej, WSiP, Warszawa 2004.
• Potulicka E., Rutkowiak J., Neoliberalne uwikłania edukacji, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2010.
• Świętochowska U., Systemy edukacyjne cywilizacji przełomu XX i XXI wieku, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2000
|