Literatura: |
J. Steward (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2003 J. Gut, W. Hamman, Docenić konflikt. Od rywalizacji do współpracy, Warszawa 1993
Ch. W. Moore, Mediacje, praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009.
E. Gmurzyńska, R. Morek, Mediacje – teoria i praktyka, Warszawa 2009.
D. A. Lax, J. K. Sebenius, Negocjacje w trzech wymiarach. Jak wygrać najważniejsze gry, Warszawa 2010.
R. Fisher, D. Shapiro, Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać w biznesie, Warszawa 2009.
E. Kruk, H. Spasowska, Mediacja, wybór źródeł, wzory dokumentów i pism, statystyki, bibliografia, Warszawa 2008.
I. Mulak, M. Szeroczyńska, Jak uczyć prawników dobrej komunikacji z klientem, warszawa 2006.
E. Gmurzyńska, Mediacja w sprawach cywilnych w amerykańskim systemie prawnym, zastosowanie w Europie i w Polsce, Warszawa 2007.
A. Gójecka, V. Huryn, Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych, Warszawa 2007.
R. Morek, ADR w sprawach gospodarczych, Warszawa 2004.
|
Efekty uczenia się: |
KP7_WG3 student posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KP7_WG5 student zna główne tendencje rozwojowe prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KP7_UK2 student potrafi prowadzić debatę w zakresie kwestii związanych z prawem administracyjnym (materialnym, ustrojowym i procesowym)
KP7_KK2 student wykorzystuje znaczenia nabytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej,
|
Zakres tematów: |
1. Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej – pojęcie komunikacji, schemat komunikacyjny, umiejętności komunikacyjne mediatora, pojęcie komunikacji niewerbalnej i jej rodzaje.
2. Trening negocjacji – praktyczne zajęcia mające na celu przetrenowanie wszystkich etapów postępowania negocjacyjnego, praca w grupach z wykorzystaniem technik informacyjno- komunikacyjnych.
3. Trening mediacji - praktyczne zajęcia mające na celu przetrenowanie wszystkich etapów postępowania mediacyjnego, praca w grupach z wykorzystaniem technik informacyjno- komunikacyjnych.
|