Literatura: |
Kompilacja materiałów zaczerpniętych z podręczników do nauki języka angielskiego na poziomie zaawansowania B2+/C1 oraz źródeł internetowych.
Speak Out Advanced, Pearson
New English File Advanced, OUP
New Total English - Advanced Pearson 2nd edition;
Collectors weekly - https://www.collectorsweekly.com/
Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold.
McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP.
Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych.
www.bbc.co.uk/learningenglish/
www.britishcouncil.pl
www.ted.com
arte.tv
www.teacherluke.co.uk
www.economist.com
www.theguardian.com
|
Efekty uczenia się: |
EK - wiedza
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02
2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02, K_W12
3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03
EK – umiejętności
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. K_U09,K_U08
2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06
3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. K_U08
4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11
EK – kompetencje
Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestralne przedmiotu ma formę pisemną i obejmuje:
- kolokwia z wprowadzonego materiału
-bieżące prace kontrolne
-indywidualne prezentacje i wypowiedzi pisemne i ustne.
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przynajmniej 55% z
w. wym. prac, regularne uczęszczanie na zajęcia,
systematyczne przygotowywanie się do zajęć, odrabianie
zadanej pracy domowej oraz aktywność na zajęciach.
Nieobecność na teście bez zwolnienia lekarskiego = 0%, nie ma możliwości poprawiania testów jednostkowych, jest możliwa ewentualna poprawa z całego semestru pod koniec tegoż;
Student ma prawo do dwóch nieobecności nieusprawiedliwionych
Student, który opuści więcej zajęć bez usprawiedliwienia,
musi indywidualnie zaliczyć zaległy materiał na koniec semestru oraz opracować teksty dodatkowe wskazane przez nauczyciela.
|
Zakres tematów: |
Znaczenia imion, kulturowa historia imion, utożsamianie z imionami,
Osobowość, MBTI test, nawyki osobowościowe,
Język angielski - historia języka, transformacja, różnice między osobami dwujęzycznymi i poliglotami, korzyści z nauki języka obcego, globalizacja, wielość i zróżnicowanie języka - idiomy, przysłowia, utarte frazy;
Rodzina - genologia, relacje i konflikty, wielkie rody historyczne;
American Trip - 10 odcinków podróży po USA zgłębiających problematykę rasową, kulturową, społeczną, polityczną i ekonomiczną;
CW-NY dirty history, Vinegar Valentines, Tarot cards mystery
Siła konwersacji - jak przeprowadzić udaną rozmowę;
Problemy społeczne - bezdomność studentów w USA, Czarni kowboje - debata
|