Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy 530-ZS2-2MMN
Wykład (WYK) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014.

4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014.

5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014.

6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019.

7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf].

8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf]

9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022.

Efekty uczenia się:

ZMMN_W01 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi prawidłowościach w kontekście aktywności marketingowej, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynkach międzynarodowych KA7_WG4

Weryfikacja efektów kształcenia:

ZMMN_W01 - egzamin pisemny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny.

Warunkiem przystąpienia do zaliczenia wykładu jest zaliczenie ćwiczeń na ocenę pozytywną.

Skala ocen z zaliczenia ćwiczeń oraz zaliczenia wykładu odpowiada skali określonej w par. 23 Regulaminu studiów UwB.

Minimalny wymagany próg do zaliczenia przedmiotu/ćwiczeń wynosi 51% maksymalnej liczby punktów.

91-100% - bardzo dobry

81-90% - dobry plus

71-80% - dobry

61-70% - dostateczny plus

51-60% - dostateczny

Zakres tematów:

1. Marketingowe otoczenie globalne

2. Ewolucja koncepcji marketingu międzynarodowego z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego

3. Korporacje transnarodowe i born global

4. Umiędzynarodowienie w działalności przedsiębiorstwa

5. Strategie wejścia na rynki międzynarodowe

6. Programy marketingowe na rynkach międzynarodowych

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne

Zgodne z zasadami projektowania uniwersalnego różnicujące sposoby przekazu informacji oraz formy angażowania studentów do pracy:

Wykład konwersatoryjny wspomagany prezentacją multimedialną angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu.

Część zajęć odbywa się w formie e-learningu (3 godz.).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15, sala 201
Elżbieta Zalesko 38/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)