Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa 2008.
2. Doherty N., Guyler M., Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
3. Kłusek-Wojciszke B., Konflikt w organizacji. Style postępowania. wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2020.
4. Moore Ch. W., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
Literatura uzupełniająca:
1. Steward J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2009.
|
Efekty uczenia się: |
PKKO_W01 - Student posiada wiedzę na temat więzi społecznych istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi relacjach i źródłach mogących wywołać sytuacje konfliktowe i kryzysowe - KA7_WG4
PKKO_W02 - Student posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako zasobie organizacji, wie na czym polega perswazja i psycholingwistyka i w jaki sposób podejmować decyzje w sytuacjach konfliktowych - KA7_WG5
PKKO_W03 - Student posiada pogłębioną wiedzę o normach i regułach organizacyjnych, zawodowych, etycznych, organizujących struktury i instytucje społeczne oraz wiedzę o metodach i technikach zarządzania konfliktem organizacyjnym (w tym technikach mediacyjnych) - KA7_WG7
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi
spostrzeżeniami w trakcie wykładu.
Formy zaliczenia przedmiotu:
Wykład - zaliczenie pisemne w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi' do egzaminu dopuszczeni są jedynie studenci, którzy uzyskają zaliczenie z ćwiczeń.
Egzamin pisemny w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi, do egzaminu dopuszczeni są jedynie studenci, którzy uzyskają zaliczenie z ćwiczeń.
|
Zakres tematów: |
1. Konflikt i myślenie grupowe - aspekty teoretyczne
2. Źródła konfliktów, pseudostrategie i strategie rozwiązywania konfliktów - aspekty teoretyczne
3. Manipulacje przy rozwiązywaniu konfliktów - aspekty teoretyczne
4. Techniki pozyskiwania władzy i asertywność - aspekty teoretyczne
5. Mediacja jako technika rozwiązywania konfliktów w organizacjach - aspekty teoretyczne
6. Procedury grupowego rozwiązywania konfliktów - aspekty teoretyczne
7. Zmiana i stres w organizacji - aspekty teoretyczne
|