Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. A.Tokarski, M. Tokarski, Jacek Wójcik, Biznesplan po polsku, Warszawa : CeDeWu, 2023.
2. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan? Wydawnictwo CeDeWu, 2017.
3. K. Opolski, K. Waśniewski, Biznes plan: jak go budować i analizować?. Wydawnictwo CeDeWu 2014.
4. C. Barrow, P. Barrow, R. Brown, Biznesplan w małej firmie. Wydawnictwo Helion 2009.
5.T. Faley,, The entrepreneurial arch : a strategic framework for discovering, developing and renewing firms / Timothy L. Faley, Cambridge University Press, 2015.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. J. Skrzypek, Biznes plan: model najlepszych praktyk, Wydawnictwo Poltext, 2012.
2. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Biznesplan w praktyce. Wydawnictwo CeDeWu, 2014.
3. Robert Sasin, Entrepreneurship training, Wydano Warsaw School of Economics, Warszawa 2015.
|
Efekty uczenia się: |
3BPL_W01-aktywność, projekt
3BPL_W02-aktywność, projekt
3BPL_W03-aktywność, projekt
3BPL_U01-projekt, prezentacja projektu
3BPL_K01- projekt, prezentacja projektu
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń jest składową kilku elementów: aktywność na ćwiczeniach, przygotowanego według zadanego wzorca biznesplanu oraz prezentacji pomysłu biznesowego na zajęciach.
Dopuszczalna nieobecność na dwóch zajęciach (nieobecności powyżej muszą być zaliczone na konsultacjach.
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie co najmniej 50%+1 pkt łącznej ilości punktów uzyskanych z przedstawionych form.Ogólne warunki uczestnictwa i zaliczenia przedmiotu określa Regulamin Studiów.
|
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie słuchaczy z zasadami pracy w grupach oraz procesem tworzenia biznes planu.
2. Omówienie wzorca, według którego będzie sporządzany biznes plan wraz z prognozą finansową.
3. Weryfikacja pomysłów przedsięwzięć gospodarczych.
4. Konsultacja procesu tworzenia biznes planu.
5. Przygotowanie wstępnej prezentacji przedsiębiorstwa i życiorysu w biznesplanie
6. Opis planowanego przedsięwzięcia ze szczególnym uwzględnieniem analizy SWOT
7. Plan marketingowy
8. Dotacje inwestycyjne
9. Prognozowana sytuacja ekonomiczno-finansowa
10. Prezentacja planów przedsięwzięć gospodarczych w formie multimedialnej. Dyskusja w grupie ćwiczeniowej.
11. Omówienie przygotowanych koncepcji biznesowych.
|