Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Chudziński E., Słownik wiedzy o mediach, Warszawa 2007.
2. Godzic, W., Telewizja i jej gatunki, Kraków 2004. /tu: / rozdz. 1.1 i 1.2.
3. Wojtak, M., Gatunki prasowe, Lublin 2004.
4. Wolny-Zmorzyński, K., Kaliszewski A., Furman W., Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa 2009.
5. Wolny-Zmorzyński K., W. Furman, Internetowe gatunki dziennikarskie, Warszawa 2010.
6. Encyklopedia wiedzy o prasie, red. Julian Maślanka, OBP/Ossolineum 1976
7. Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów, Kraków 2001
8. Golka B., Prasa, radio i telewizja na świecie, Warszawa 1980
9. Kurka H., Meissner L., Prasa za granicą, Kraków 1972
10. Paczkowski A., Czwarta władza, Warszawa 1973
Literatura uzupełniająca:
1. Bauer Z, Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria i praktyka, Kraków 2009
2. Fras J., O typologii wypowiedzi medialnych i dziennikarskich, Wrocław 2013
3. Olszański, L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.Literatura podstawowa:
1. Chudziński E., Słownik wiedzy o mediach, Warszawa 2007.
2. Godzic, W., Telewizja i jej gatunki, Kraków 2004. /tu: / rozdz. 1.1 i 1.2.
3. Wojtak, M., Gatunki prasowe, Lublin 2004.
4. Wolny-Zmorzyński, K., Kaliszewski A., Furman W., Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa 2009.
5. Wolny-Zmorzyński K., W. Furman, Internetowe gatunki dziennikarskie, Warszawa 2010.
6. Encyklopedia wiedzy o prasie, red. Julian Maślanka, OBP/Ossolineum 1976
7. Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów, Kraków 2001
8. Golka B., Prasa, radio i telewizja na świecie, Warszawa 1980
9. Kurka H., Meissner L., Prasa za granicą, Kraków 1972
10. Paczkowski A., Czwarta władza, Warszawa 1973
Literatura uzupełniająca:
1. Bauer Z, Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria i praktyka, Kraków 2009
2. Fras J., O typologii wypowiedzi medialnych i dziennikarskich, Wrocław 2013
3. Olszański, L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza studenta/ki :
K1 (KA6_WG1 KA6_WK2 , KA6_WK3)
Zna i rozumie proces rozwoju prasy w perspektywie historycznej. Zna i rozumie zależność przekazu informacji od nowin technicznych. Zna rozwój prasy i innych mediów ściśle związany z przemianami społecznymi, politycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi. Rozumie wpływ społeczeństwa masowego na niepowtarzalny rozwój prasy masowej w Stanach Zjednoczonych i jego oddziaływanie na zmiany w rozwoju prasy w Europie. Rozumie wpływ powstania prasy na rozwój w przekazie informacji.
Umiejętności studenta/ki:
U1(KA6_UW1 ,KA6_UW3, KA6_UW5, KA6_UK4, KA6_UU1 )
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, elektronicznych etc.) do prześledzenia procesu rozwoju prasy w państwach europejskich jak i w USA. Potrafi zaprezentować rozwój prasy w wybranym państwie., dokonać krytycznej analizy wpływu prasy na rozwój społeczny, kulturalny, czy też polityczny i gospodarczy państwa.
Kompetencje studenta/ki:
K1(KA6_KO2, KA6_KK1, KA6_KO2)
Potrafi wykorzystać posiadaną przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego.
Potrafi organizować pracę własną i pracę zespołową.
|