Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy 530-ZS2-2MMN
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014.

4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014.

5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014.

6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019.

7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf].

8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf]

9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022.

Efekty uczenia się:

2MMN_U01 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA7_UW6) / prezentacje multimedialne, dyskusje problemowe, studium przypadków,

2MMN_K01 wykazuje postawę kreatywności w podejmowanej aktywności rynkowej w ujęciu międzynarodowym (KA7_K03) / prezentacje multimedialne.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawę zaliczenia stanowią punkty uzyskane za prace grupowe przygotowywane przez studentów w formie prezentacji multimedialnych (0-10 pkt możliwych do zdobycia za każdą prezentację) oraz projektu (0-10 pkt możliwych do zdobycia za projekt).

Punktacja ogólna:

91-100% PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA - OCENA BARDZO DOBRA

81-90% PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA - OCENA DOBRA PLUS

71-80% PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA - OCENA DOBRA

61-70% PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA - OCENA DOSTATECZNA PLUS

51-60% PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA - OCENA DOSTATECZNA

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Prowadzący dopuszcza dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach - wszystkie kolejne należy odpracować na konsultacjach.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Globalne marki

3. Międzynarodowe otoczenie marketingowe

4. Marketingowe strategie korporacji międzynarodowych

5. Born globals - przykłady działań marketingowych

6. Strategie wejścia na rynki zagraniczne

7. Diagnoza przyczyn porażek na rynkach międzynarodowych

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia angażujące studentów do pracy grupowej w formie prezentacji multimedialnych, projektu oraz dyskusji. Jedno spotkanie (3 godz.) odbędzie się w formie e-learningu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 15:00 - 16:30, sala 302
Agata Kilon 19/ szczegóły
2 każdy piątek, 13:15 - 14:45, sala 304
Agata Kilon 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)