Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie rozwojem osobistym 530-ZS2-2PZRO
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP.

Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP.

McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP.

Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

Walczak-Skałecka A. (2023). Marka osobista - narzędzie czy zwieńczenie rozwoju osobistego? Journal of Modern Science, 54(5), 147-162.

Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa.

Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Literatura uzupełniająca:

Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

2PZRO_W01 Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (KA7_WG5) - test pisemny

UMIEJĘTNOŚCI

2PZRO_U02 Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (KA7_UU1) - test pisemny

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładów na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (15 pytań z treści wykładów i literatury). Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 8 pozytywnych odpowiedzi.

Zakres tematów:

1. Rozwój człowieka w ciągu życia

2. Podstawowe kryteria dojrzałej osobowości

3. Percepcja JA w kontaktach interpersonalnych

4. Wyrażanie siebie i rozumienie innych

5. Temperamentalne uwarunkowania kontaktów interpersonalnych

6. Nabyte uwarunkowania kontaktów interpersonalnych (kompetencje społeczne, inteligencja emocjonalna)

7. Coaching i dialog z samym sobą jako droga do rozwoju osobistego potencjału

Metody dydaktyczne:

Prezentacje wizualne, wykonywanie testów i ich interpretacja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
12 (brak danych), (sala nieznana)
Andrzej Dakowicz 36/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)