Literatura: |
Kałuża M. Rosyjski język prawniczy w 40 lekcjach, C. H. Beck, 2011.
Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005.
Aktualne materiały z Internetu.
|
Efekty uczenia się: |
KP7_WK2 - zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą - test kontrolny, wypowiedzi ustne oraz pisemne
KP7_UK2 - zna język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego - test zaliczeniowy
KP7_KO1 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - prace domowe, przygotowanie do zaliczenia
KP7_KR1 - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - praca w zespołach
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin po IV semestrze. Egzamin składa się z dwóch części: pisemnej i ustnej. Student uzyskuje zaliczenie na podstawie wyników testów, obecności, aktywności na zajęciach, wypowiedzi ustnych oraz pisemnych.
Skala ocen:
NDST < 51%, DST 51%-60%, DST+ 61%-70%, DB 71%-80%, DB+ 81%-90%, BDB 91%-100%
Nieobecności należy usprawiedliwić (przedstawić odpowiedni dokument) na następnych zajęciach lub konsultacjach. Dopuszczalna w ciągu semestru jest jedna nieobecność bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza podczas konsultacji w formie stacjonarnej. Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu.
|
Zakres tematów: |
1. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn. Słownictwo związane z równouprawnieniem.
2. Prawa dziecka. Słownictwo związane z prawem rodzinnym.
3. Prawa mniejszości narodowych w Europie. Słownictwo związane z mniejszościami narodowymi, prawem imigracyjnym.
4. Przemiana prawa autorskiego w dobie rewolucji cyfrowo-internetowej. Słownictwo związane z prawami autorskimi.
5. Rola mediacji w prawie publicznym. Prawnik jako negocjator. Słownictwo związane z mediacją.
6. Rozprawa sądowa jako sytuacja komunikacyjna. Słownictwo dotyczące rozprawy sądowej i komunikacji w sądzie.
|
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.
|