Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Tkaczyński J., W., Świstak M., Sztorc E., „Projekty europejskie”, Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych,
Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011;
2. A. Szymańska, Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Warszawa 2008;
3. A. Szymańska, Fundusze Unijne i Europejskie 2007-2013, czyli jak nie oszaleć w drodze po środki pomocowe z UE, Gliwice 2006;
Literatura uzupełniająca:
1. Szymańska A., „Fundusze UE 2007-2013 dla mikro, małych i średnich firm”, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2008;
2. Świerszcz K., „Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie”, Wydawnictwo: Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe ALTA 2, Wrocław
2010.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KP7_WK1 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego,
ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej.
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KP7_UO1 - kierować pracą zespołu.
KP7_UO2 - współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KP7_KO3 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Sposób weryfikacji efektów kształcenia:
- zajęcia zdalne asynchroniczne - realizacja zlecanych zadań, które student włącza do fiszki projektu
- zajęcia stacjonarne w sali - przygotowana w duecie fiszka projektu
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do końcowego egzaminu z konwersatorium jest nieprzekroczenie limitu jednej nieobecności na zajęciach. W
przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż jednych zajęć, jest on zobowiązany do odrobienia
nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze lub realizację pisemnie zadania z zakresu materiału, który był opracowywany na
przedmiotowych zajęciach. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na
zajęciach.
Egzamin ma formę pisemną. Polega na przygotowaniu w duecie fiszki projektu
zgodnie z instrukcjami prowadzącego.
Ocena zależna od poziomu przedstawionego projektu końcowego. Skala ocen od 2 do 5.
|
Zakres tematów: |
MODUŁ I: Możliwości pozyskiwania grantu: programy, pojęcie i koncepcja projektu
MODUŁ II: Pomysł na projekt, uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, cele projektu
MODUŁ III: Formułowanie działań w projekcie, grupa docelowa
MODUŁ IV: Zakładane rezultaty projektu, trwałość projektu, polityki horyzontalne,
MODUŁ V: Podstawowe zasady tworzenia harmonogramu i budżetu projektu
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, metoda projektów, metoda przypadków.
|