Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. A.K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer/ Akademi Leona Koźmińskiego, Warszawa 2014
2. D. Nowak, Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012
3. M. Sulimkowska-Formowicz, Kompetencja relacyjna jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa we współpracy międzyorganizacyjnej, Difin SA, Warszawa 2018
4. R. Tyszkiewicz, Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2017
5. M.Citkowski, Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi – studium przypadku firmy Malow Sp. z o.o. [w:] B. Plawgo, M. Citkowski, Wyzwania zarządzania strategicznego. Analiza Studiów Przypadku, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2023, s. 43-59.
6. M.Citkowski, Zarządzanie siecią międzyorganizacyjną i kompetencjami relacyjnymi w sieci – studium przypadku Klastra Przemysłowego Evoluma, [w:] B. Plawgo, M. Citkowski, Wyzwania zarządzania strategicznego. Analiza Studiów Przypadku, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2023, s. 82-111.
Literatura uzupełniająca:
1. F. Tużnik, Zarządzanie współpracą biznes-nauka. Perspektywa przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2023
2. A. Wójcik-Korpacz, Zdolność relacyjna w tworzeniu efektów współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw, SGH w Warszawie, Warszawa 2012
3. J. Niemczyk, E. Stańczyk-Hugiet, B. Jasiński, Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2012
|
Efekty uczenia się: |
2ZRM_U01 student potrafi intepretować przesłanki tworzenia więzi międzyorganizacyjnych (KA7_UW1) (realizacja case study)
2ZRM_U02 student potrafi dokonać analizy oraz wyciągać wnioski dotyczące przyczyn sukcesu i porażki w relacjach międzyorganizacyjnych (KA7_UW3) (realizacja case study)
2ZRM_U03 student potrafi wskazać alternatywy tworzenia relacji organizacyjnych w przypadku zaistnienia nietypowego i złożonego problemu w relacjach międzyorganizacyjnych (KA7_UW6) (realizacja case study)
2ZRM_K01 student jest wstanie wskazać kluczowe wyzwania związane z tworzeniem i utrzymaniem relacji międzyorganizacyjnych (KA7_K01) (realizacja case study)
2ZRM_K02 student tworząc założenia relacji międzyorganizacyjnych uwzględnia wszelkie reguły prawne, etyczne, zawodowe (KA7_KR1) (realizacja case study)
|