Literatura: |
materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2
Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018,
Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018,
Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018
Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT
Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen
Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise
D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020
Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami.
A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019
Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015
Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020
|
Efekty uczenia się: |
Student:
NIE_ W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie
pokrewnych dyscyplin naukowych. Weryfikacja: testy leksykalne
NIE_ U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w
języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). Weryfikacja: ocena pracy studenta na zajęciach
NIE_U03, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i
porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie
pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. Weryfikacja: ocena pracy w grupie, ocena prac pisemnych i ćwiczeń
praktycznych.
NIE_K01, KA6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i
rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i
kształcenia. Weryfikacja:
ocena prac domowych,
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie:
1. prac domowych pisemnych
2. oceny z testu końcowego, warunkiem zaliczenia testu jest min. 51% punktacji całkowitej
3. aktywnego udziału w zajęciach
4. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone
ustnie podczas konsultacji
Egzamin pisemny i ustny po 4 semestrze
Punktacja, skala ocen:
100% - 90% - bardzo dobry (5.0)
89% - 80% - dobry plus (4.5)
79% - 70% - dobry (4.0)
69% - 60% - dostateczny plus (3.5)
59% - 51% - dostateczny (3.0)
|
Zakres tematów: |
1.Praca- aktywność zawodowa; oczekiwania pracownika i pracodawcy, co się liczy podczas szukania pracy- istotne czynniki;
kreatywność w pracy; wzorowe podanie o pracę; dodatkowe zarobkowanie poza pierwszym miejscem zatrudnienia - realizacja pasji i
zainteresowań
2. Praca społeczna, wolontariat, zaangażowanie i aktywność obywatelska
3. Konsumpcjonizm - zakupy w XXI wieku- zakupoholizm; reklamacje usług i zwrot towarów
4.Permanentne uczenie się- trend przyszłości
5. Lektura tekstów popularnonaukowych i specjalistycznych i ich krótkie streszczenie (indywidualny dobór tematów ), słuchanie bieżących
wiadomości polityczno-społecznych w TV DW
|